FTR3067 Fiziksel AktiviteBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR3067 Fiziksel Aktivite Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili:
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Dersin Amacı: Dersin Amacı Klinik pilates tekniklerinin tanımını, Yoga felsefesini, temel prensiplerini ve uygulamalarını değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Klinik Pilates tekniklerini tanımlayabilecektir.
1.1. Klinik Pilates tekniklerini tedavi amaçlı kullanır.
1.2. Klinik Pilates tekniklerinin kas kuvveti ve postür üzerinde olan etki mekanizmalarını açıklar.
1.3 Klinik Pilatesin skolyoz, postür bozukluğu, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında ve gebelik alanında
kullanımını tartışır.
1.4. Klinik Pilates konusunda yapılan araştırmaların fizyoterapi kliniğinde yeri ve önemini kavrar.
2. Skolyoz, postür bozukluğu, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında ve gebelik alanında kullanılan Klinik Pilates
tekniklerini tanımlayabilecektir.
2.1 Postür bozukluklarında ve kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında Klinik Pilates uygulama tekniklerini ayırt
eder.
2.2 Gebelerde Klinik Pilates uygulamaları ile tedavi yaklaşımlarını tanımlar.
2.3. Skolyozda Klinik Pilates uygulamalarını tanımlar.
2.4. Koruyucu rehabilitasyonda Klinik Pilates uygulamalarını tanımlar.
3. Yoga felsefesini tartışabilecektir.
3.1. Yoga türlerini açıklar
3.2. Hatha yoga felsefesini tartışır.
3.3 Yoganın klinik alanındaki kullanımını tartışır.
3.4. Yoga hakkında yapılan araştırmaların fizyoterapi kliniğinde yeri ve önemini kavrar.
4. Fizyoterapide Yoga farklılıklarını tanımlayabilecektir.
4.1. Kas-İskelet sistemi problemlerinde Yoga uygulamalarını özetler.
4.2. Nörolojik problemlerde Yoga uygulamalarını tanımlar.
4.3. Geriatriklerde Yoga uygulamalarını özetler.
4.4. Sağlıklılarda Yoga uygulamalarını tanımlar
5. Teknoloji ile egzersizi ilişkilendirir, egzersiz programlarına yenilikçi yaklaşır.

Dersin İçeriği

Bu ders, Klinik Pilates teknikleri ve Yoganın tedavide kullanmasını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, amacı, içeriği; Klinik Pilates ve yoga tekniklerinin temel prensipleri, teorik temeli.
2) Klinik Pilates tekniklerinde beş element, vücut farkındalığı, core stabilizasyon kavramları.
3) Klinik Pilatesin fizyoterapideki önemi. 1. ve 3. seviye egzersiz uygulamaları.
4) Klinik pilates 4. ve 5. seviye egzersiz uygulamaları.
5) Top ve Therabant ile Klinik Pilates uygulamaları
6) Grup egzersiz eğitimi; pilates sınıfı oluşturma kriterleri, egzersizleri öğretirken dikkat edilecek hususlar.
7) Genel uygulama: Grup egzersiz yönetimi
8) Yoga temel uygulaması Yogasana temel tanımı ve seansların uygulamaları.
9) Yoga uygulamaları öğretilmesi: Nefes egzersizleri, Isınma Egzersizleri ve Suryanamaskar.
10) Yoga uygulamaları öğretilmesi: Gevşeme egzersizleri.
11) Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -I
12) Genel uygulama: Temel Yoga programı uygulaması.
13) Klinik ortamda Pilates ve Yoga uygulama örnekleri
14) Teknoloji destekli egzersizler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1- R Nagarathna, HR Nagendra. Integrated Approach of Yoga Therapy fo Positive Health. Swami
Vivekananda Yoga Prakashana, 2007.
2- Muscolino, J.E., Cipriani,S. Pilates and the Powerhouse 1. Journal of Bodywork and Movement Terapies,
2004.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 4

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.