ISL5105 Stratejik Liderlik ve YönetimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5105 Stratejik Liderlik ve Yönetim Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ŞEBNEM ARIKBOĞA
Doç. Dr. MERVE KOÇOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi EBRU BEYZA BAYARÇELİK
Prof. Dr. SENAY YÜRÜR
Dr. Öğr. Üyesi UMUT EROĞLU
Doç. Dr. ÖMER TURUNÇ
Prof. Dr. CANAN ÇETİN
Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH FATİH AKÇAN
Dr. YILDIRAY ÖRNEKLİ
Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ
Dr. Öğr. Üyesi ORÇUN TÜREGÜN
Dr. İBRAHİM AYHAN TON
Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ
Dr. Öğr. Üyesi PERİHAN TUĞÇE ASLAN
Doç. Dr. MİNE MUKADDES AFCAN FINDIKLI
Dr. Öğr. Üyesi OKAN YAŞAR
Dr. Öğr. Üyesi MUHTEREM ŞEBNEM ENSARİ
Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA SUNDU
Prof. Dr. CENK SÖZEN
Dr. Öğr. Üyesi PELİN VARDARLIER
Dr. Öğr. Üyesi AHMET GÖKHAN ACAR
Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGE ÖZASLAN ÇALIŞKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Organizasyonlar, esnek, paylaşımcı ve çabuk reaksiyon gösterebilen bir yapıda olmalıdır. Bu perspektiften hareketle derste strateji, stratejik yönetim ve süreçleri ile stratejik liderlik modern yaklaşımlarla ele alınarak irdelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Liderlik stillerini sınıflandırabilecekler.
Eleştirel düşünce ve problem çözme yeteneklerini analiz edebilecekler.
Koçluk yeteneklerini geliştirebilecekler.
Sorun-çözümü yeteneklerini geliştirebilecekler
Etik ve etik olmayan davranışları türlerini tanımlayabilecekler.

Dersin İçeriği

Yönetim hiyerarşik kuruluşlara düzen ve denetim getirmenin bir yoludur. Ve yönetimde çağımızda evrensel bir olgu özelliği taşıyan değişim ve değişime uyum gerçeği, çok tartışılan konulardan birisidir. Küresel resimde değişen çevre koşulları, organizasyonlarda da yeni tehdit ve fırsatlar çıkarmaktadır. Söz konusu tehdit ve fırsatlardan yararlanmak ise organizasyonların yeterliliklerine (üstünlük ve zayıflıkları) bağlıdır. ile çevre koşullarının hızla ve sürekli değişimi, küresel rekabet ortamı organizasyonların yeniden yapılanmalarını gerektirmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Liderlik Değerleri a.Lİderlik tanımı ve değer temelli liderli uygulamaları b.Hedef koyma
2) Yönetim Liderliğe karşı a. Liderlik ve yönetim fonksiyonları b. etkin olma ve olmama ile bağlantılı özellikler ve davranışlar c.İhtiyaçlar, tavırlar, etkin liderlikte öz benlik kavramı
3) Etik Liderlik Davranışları a. Denetleyenler için tipik etik ikilemler b. Etik ve etik olmayan davranışların etkisi c. Etik ikilemlere karar vermede uygulanacak doğru adımlar d. Etik çözümler
4) Liderlik stilleri ve yetenekleri a. etkin liderlik özellikleri, davranışları, stilleri, esnekliği, güç kullanımı ve yetenekleri modelleri b. Kişisel liderlik karakterleri ile etkin liderlik görüşlerinde ilişki. c. Kişisel liderlik karakterleri ile etkin liderlik ilişkilerinde zorluklar ve zayıflıklar d. Kişisel liderlik etkisinin gelişimi için plan uygulama
5) Motivasyon Stratejileri a. Motivasyon ve etkin liderlik arasındaki ilişki b.İçerik ve süreç motivasyon teorilerinin çalışan performansıyla ilişkisi c. Bireysel çalışanların ve ekiplerin motivasyonel ihtiyaçları d. Bireysel çalışanların ve ekiplerin motivasyonel ihtiyaçlarını karşılama stratejileri
6) Liderliği farklı durumlara adapte etmek a. Durumsal Liderlik Modeli b. Her seçilen modelde yönlendirici ve destekleyici liderlik davranışları c. Takipçilerin çeşitli durumlardaki ihtiyaçları d.Farklı durumlarda takipçi davranışlarını etkilemek için doğru liderlik stilini uygulama
7) Müzakere ve Çatışma çözümleri Müzakere ve çatışma çözüm stratejileri kazan-kazan müzakere adımları/ problem çözme modeli Kazan-Kazan müzakereleri/ çatışma çözümü
8) Vize
9) Liderlik atılımlarında gücün etkileri Güç çeşitleri ve uygun kullanım kişisel güç esasları değerlendirme Özel durumlarda daha etkin olabilecek güç tiplerini analiz etme. Süreç raporlama ve uygulama
10) Örgütünüzde Liderlik İncelenmesi Örgütün farklı seviyelerinde sergiledikleri performansları tanımlama Vizyon, misyon ve örgütsel liderlik hedeflerinin önemi Güven- inşası stratejileri uygulamaları
11) Yönetim değişiminde Liderin rolü Değişim döngüsü Değişime karşı koymanın tipik nedenleri İletişim ve değişim uygulamalarında yöneticinin rolü Değişim yönetim planı geliştirmek
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynaklar öğretim görevlisi tarafından hazırlanmaktadır.
Resources are prepared by the lecturer.
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 1 % 10
Final 1 % 65
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
8) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
10) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
11) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
13) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
14) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.