İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5105 | Yönetim ve Stratejik Liderlik | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Görevlisi İBRAHİM AYHAN TON Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK AKDEMİR Öğ.Gör. YILDIRAY ÖRNEKLİ Dr. Öğr. Üyesi ORÇUN TÜREGÜN Dr. Öğr. Üyesi GÜL SELİN ERBEN Dr. Öğr. Üyesi AHMET GÖKHAN ACAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere yönetim biliminin temel ilkeleri ile stratejik liderliğin teorik ve uygulamalı yönlerini kazandırmaktır. Öğrenciler, örgütsel davranıştan liderlik kuramlarına, stratejik karar almadan kurumsal değişim yönetimine kadar çok boyutlu konularla tanışacak, liderlik becerilerini hem bireysel hem de organizasyonel bağlamda geliştirme fırsatı bulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yönetim ve liderlik kavramlarını tanımlayabilir. 2. Stratejik karar alma süreçlerini analiz edebilir. 3. Farklı liderlik tarzlarını ve bunların örgütsel etkilerini değerlendirebilir. 4. Kurumsal değişim ve dönüşüm süreçlerine yönelik stratejiler geliştirebilir. 5. Etik, vizyoner ve etkili liderlik uygulamalarını tanıyabilir ve uygulayabilir. 6. Stratejik liderlik bağlamında sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk kavramlarını tartışabilir. |
Ders, yönetim kuramlarının tarihsel gelişimi, stratejik liderliğin temel unsurları, liderlik stilleri, karar verme teknikleri, örgütsel davranış, motivasyon teorileri, değişim yönetimi, kurumsal vizyon ve misyon geliştirme gibi konuları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Eren, E. (2022). Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayınları. Dinçer, Ö. (2021). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayınları. Daft, R. L. (2021). The Leadership Experience. Cengage Learning. Northouse, P. G. (2022). Leadership: Theory and Practice (9th Ed.). SAGE Publications. |
Diğer Kaynaklar: | Eren, E. (2022). Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayınları. Dinçer, Ö. (2021). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayınları. Daft, R. L. (2021). The Leadership Experience. Cengage Learning. Northouse, P. G. (2022). Leadership: Theory and Practice (9th Ed.). SAGE Publications. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek | |
2) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi | |
3) | Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
4) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması | |
5) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi | |
6) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi | |
7) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek | |
8) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
9) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak | |
10) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek. |