EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2006 | Sağlık Hukuku | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. ŞEFİKA DEREN GÜNDÜZ Dr. Öğr. Üyesi MELİS TAŞPOLAT TUĞSAVUL |
Dersin Amacı: | Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Anayasal düzenini Sağlık açısından değerlendirmek ve ilgili kanun, tüzük ve yönetmelikleri öğrenmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sağlık Sisteminin Anayasal ve Yasal Dayanaklarını öğrenir. Sağlık Meslek Profesyonellerinin yasal yetkilerini öğrenir. Sağlık Meslek Profesyonellerinin bağlı olduğu meslek örgütlerinin yasal mevzuat ve yaptırımlarını öğrenir. Sağlık Alanında çalışan Profesyonellerin Adli ,Mali ve İdari suçları işlediklerinde yapılacak hukuki uygulamaları öğrenir. Sağlık Bakanlığı personel uygulamalarını ve görevde yükselme usullerini öğrenir. Hastalara uygulanan tedavi vb. uygulamaların yasal dayanaklarını öğrenir. Sağlık Personelin Mali ve idari haklarını öğrenir. |
Sağlık Sistemimizde halen yürürlükte olan ve sık kullanılan kanun, tüzük ve yönetmeliklerin incelenmesi, uygulama açısından güçlü ve zayıf yönlerinin tespiti ve bu yönde alınacak tedbirlerin tartışılması, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | T.C Anayasası Sağlık konuları ile ilgili bölümleri. | Yok |
2) | Tababet ve Şuabatı Sanatları Tarzı İcrasına dair Kanun | Yok |
3) | Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu | Yok |
4) | Organ ve Doku Nakli Kanunu, Kan ve Kan ürünleri Kanunu | Yok |
5) | Radyoloji, Radyum ve Elektrikle Tedavi Müesseseleri Kanunu ve bağlı Tüzük | Yok |
6) | Sağlık Bakanlığı Döner Sermayeler Kanunu ve bağlı Yönetmelik. | Yok |
7) | Hemşirelik Kanunu | Yok |
8) | Tabipler Birliği Kanunu ve Deontoloji Nizamnamesi | Yok |
9) | Türk Dişhekimleri Birliği Kanunu, Türk Eczacılar Birliği Kanunu | Yok |
10) | Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Kanunu | Yok |
11) | TCK’da Sağlık Personelini ilgilendiren maddeler ve 657 sayılı DMK 124-136 maddeleri | Yok |
12) | Adli, İdari ,Mali ve disiplin soruşturmaları | Yok |
13) | Hasta Hakları Yönetmeliği | Yok |
14) | Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma esaslarına dair Kanun | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Konularla ilgili Kanun, Tüzük, Yönetmelik ve Yönergeler çerçevesinde hazırlanan ders notları öğrencilere aktarılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | İlgili Kanun, Tüzük, Yönetmelik ve Yönergeler’in bulunduğu Resmi Gazete arşivi, Sağlık Mevzuat Külliyatları, TBMM, Sağlık Bakanlığı ve Sağlık Hukuku internet sitelerinde bulunan Mevzuat bölümleri. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |