İLK VE ACİL YARDIM (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2005 | Beden Eğitimi ve Kondüsyon | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin fiziksel yeteneklerinin geliştirilmesi ve yeterli kuvvet, dayanıklılık, esneklik kazanarak doğru kaldırma ve taşıma yapabilme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Egzersiz ve vücut geliştirmenin mesleki açından önemini açıklayabilir.2 Çeşitli teknikler kullanarak fiziksel yeteneklerini geliştirmeyi ve böylelikle daha iyi taşıma teknikleri ile taşıma işlemini uygulayabilir. |
Fiziksel aktivite ve sporun insan vücudu üzerindeki etkileri, fiziksel ve ruh sağlığı açısından aktivite, antrenmanın amacı ve temel ilkeleri, temel ve bileşik motorik özellikler ve geliştirme çalışmaları, Temel su becerilerinin geliştirilmesi ve suda ilk can kurtarma ve ilk yardım, performans geliştirmede eşli kuvvet çalışmaları, koordinatif yetilerin geliştirilmesi çalışmaları, temel tırmanma teknikleri, hayati idame ve doğada arama kurtarma, araçlı ve araçsız tırmanma teknikleri, kış koşullarında hayati idame ve arama kurtarma teknikleri gibi becerilerin öğretilmesi ve geliştirilmesini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilişsel giriş davranışları ve duyusal giriş özelliklerinin geliştirilmesi | Yok |
2) | Fiziksel ve Fizyolojik Performans kriterlerinin tanımlanması ve örnek uygulamalar | Yok |
3) | Temel Motorsal Özelliklerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar | Yok |
4) | Yüklenmenin Temel Prensipleri ve örnek uygulamalar | Yok |
5) | Bileşik Motorsal Özelliklerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar I | Yok |
6) | Koordinatif Yetilerin Geliştirilmesi ve örnek uygulamalar I | Yok |
7) | Koordinatif Yetilerin Geliştirilmesi ve örnek uygulamalar II | |
8) | Koordinatif Yetilerin Geliştirilmesi ve örnek uygulamalar III | Yok |
9) | Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Su Sporları) I | Yok |
10) | Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Su Sporları) II | Yok |
11) | Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Doğa Sporları) I | Yok |
12) | Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Doğa Sporları) II | Yok |
13) | Tırmanma Becerilerinin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar, | Yok |
14) | Suda Can Kurtarma ve İlk Yardım becerilerinin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | ACSM's Health-Related Physical Fitness Assessment Manual, Williams&Wilkins; 2005 |
Diğer Kaynaklar: | Designing Resistance Training Programs, Human Kinetics; 1997 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 1 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 2 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 3 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 1 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 1 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 1 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 1 |