İLK VE ACİL YARDIM (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2003 | İleri Yaşam Desteği Uygulama I | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TARIK BALCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 112 ambulans komuta merkezi |
Dersin Amacı: | Öğrenciye; ileri yaşam desteği uygulamalarının basamaklarını sırasıyla neler olduğunu kavratmak ve tüm basamakları uygun bir şekilde yapabilme becerisini kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci, 1. İleri yaşam desteği tüm basamaklarını sıralayabilecektir. 1.1 Kardiyak arrest ritimlerini tanımlar. 1.2 Defibilasyon ve kardiyoversiyon basamaklarını sıralar. 1.3 İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçları sıralar. 2. Solunum desteğinde kullanılan araçları ve oksijen tedavisi uygulamasını tanıyabilecektir. 3. Kalıcı hava yolu yönetimini tanıyabilecektir |
Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama Oksijen Tedavisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Yok |
2) | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Yok |
3) | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Yok |
4) | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulam | Yok |
5) | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama | Yok |
6) | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama | Yok |
7) | Genel değerlendirme | Yok |
8) | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Yok |
9) | Solunum Desteği Sağlamak | Yok |
10) | Oksijen Tedavisi | Yok |
11) | Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar | Yok |
12) | Zor hava yolu yönetimi | Yok |
13) | İleri hava yolu uygulaması | Yok |
14) | Vaka tartışması | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Görevlisi Ders Notları İleri Yaşam Desteği: European Resuscitation Council, Çev.Ed.leri: Doç.Dr. Kubilay Demirağ, Prof. Dr. Agâh Çertuğ, 2006 (Advanced Life Support: European Resuscitation Council, 5. Ed.). |
Diğer Kaynaklar: | Çocuklarda Temel ve İleri Yaşam Desteği Uygulamaları Prof. Dr. Aytuğ ATICI 2011 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Uygulama | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 4 | 20 |
Ödevler | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 4 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 4 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 2 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 2 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 3 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 4 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 1 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 3 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 3 |