Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi |
Yok |
2) |
Ürik asit, asetik asit, glukoz, aspirin, kafur, terpineol, tropinon
|
Yok |
3) |
Haemin, kinin, morfin |
Yok |
4) |
Steroidler ve doğum kontrol
|
Yok |
5) |
Striknin, penisilin ve antibiyotikler I |
Yok |
6) |
Antibiyotikler II |
Yok |
7) |
Vitaminler ve beslenme destekleri
|
Yok |
7) |
Prostoglandinler, lökotrienler ve analjezikler |
Yok |
8) |
Fitoterapötikler |
Yok |
10) |
Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık |
Yok |
11) |
Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları
|
Yok |
12) |
Nükleik asitler ve enzimler |
Yok |
13) |
Sunum |
Yok |
14) |
Sunum |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çevre Mühendisliği disiplini tarafından küresel, sosyal ve çevresel konularda sunulan çözüm önerilerinin çevresel etkilerini anlamak ve çok yönlü değerlendirmek için gereken kapsamlı eğitim ve bilgi birikimini oluşturmak. |
|
2) |
Çevre Mühendisliği'nin ilgi alanlarına giren mühendislik problemlerinin çözümü, modern mühendislik teknikleri, yetenekleri ve araçları ile biyoloji, kimya, fizik, matematik, istatistik temel kavramlarını birleştirerek çevresel sistemleri değerlendirebilmek. |
|
3) |
Belirlenmiş performans, maliyet, zaman, güvenlik ve kalite gereklilikleri ile birlikte hedefleri karşılamak üzere gerek mühendislik yaklaşımıyla çözümlenen sistemlerin gerekse doğal sistemlerin, özellikle planlama, bütüncül tasarım, uygulama ve işletme adımlarını da kapsayacak şekilde, Çevre Mühendisliği'ne dair sorunlarını tespit edebilmek, ve bu sorunlara çözüm üretebilmek. |
|
4) |
Hava, su ve toprak sistemlerini analiz etmek üzere çalışmalar kurgulamak ve gerçekleştirmek, bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan verileri kullanarak çevre sağlığı üzerindeki etkileri belirleyebilmek. |
|
5) |
Teknik konuları sözlü ve yazılı makale/raporlarla ifade edebilmek, önerilen çözümleri gerektiğinde teknik çizimlerle detaylı olarak anlatabilmek. |
|
6) |
Modern araştırma teknik ve yöntemlerinin öğrenilerek gerekli bilgilere veritabanları, kütüphaneler ve diğer kaynakları kullanarak ulaşabilmek. |
|
7) |
Avrupa İleri Düzey Bilgisayar Kullanım Lisans programı düzeyinde bilgisayar kullanabilmek, bu becerinin Çevre Mühendisliğinde kullanılabilecek diğer yazılım programlarıyla bütünleştirebilmek. |
|
8) |
Bireysel veya çok-disiplinli takım çalışmalarını yürütebilmek üzere Avrupa Dil Kurumu tarafından onaylanan B1 seviyesi yabancı dil becerisine sahip olmak. |
|
9) |
Profesyonel, sosyal ve etik sorumlulukların farkında olmak. |
|
10) |
Çevre Mühendisliğinde girişimcilik ve yenilik kavramlarının farkında olmak ve benimsemek. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek ve bu kavrama açık olmak |
|
12) |
Çevre Mühendisliği faaliyet alanlarında devlet kurumlarının ve özel kuruluşların fonksiyonlarını ve sorumluluklarını kavramak. |
|