ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
AHZ2006 | Sağlık Psikolojisi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersin Amacı: | Sağlık, hastalık ve hastalığın tedavisi ile psikolojik etkenler arasındaki ilişki konusunda farkındalık ve biyopsikososyal bakış açısını kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlık, hastalık ve kronik hastalık kavramlarını açıklayabilecektir. 2. Psikososyal faktörlerin, sağlık ve hastalıktaki önemini açıklayabilecektir. 3. Psikososyal açıdan kronik hastalıkların psikososyal etkilerini açıklayabilecektir. |
Sağlık psikolojisine giriş Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar Sağlıkla ilgili davranışlar ve sağlığı iyileştirmek Bağımlılık yapan davranışlar Sağlığın geliştirilmesi ve sağlık davranışlarını değiştirmek Hastalık bilişleri Sağlık hizmetlerine erişim Stres ve yönetimi Stres ve hastalık ilişkisi Ağrı ve plasebo etkisi Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık psikolojisine giriş | |
2) | Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | |
3) | Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | |
4) | Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | |
5) | Sağlıkla ilgili davranışlar ve sağlığı iyileştirmek | |
6) | Bağımlılık yapan davranışlar | |
7) | Sağlığın geliştirilmesi ve sağlık davranışlarını değiştirmek | |
8) | Hastalık bilişleri | |
9) | Sağlık hizmetlerine erişim | |
10) | Stres ve yönetimi | |
11) | Stres ve hastalık ilişkisi | |
12) | Ağrı ve plasebo etkisi | |
13) | Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji | |
14) | Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlisinin ders notları Jane Ogden, Sağlık Psikolojisi, McGraw Hiil |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 1 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 1 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 1 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 1 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 1 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 1 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |