Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Klinik Onkolojiye Genel Bakış
|
|
2) |
Radyasyon, tümör, apoptozis, kanser genel tanımları
|
|
3) |
Genel kanser belirtileri ve nedenleri |
|
4) |
Tedavi yaklaşımlarına genel bakış |
|
5) |
Türkiye ve Dünya Kanser istatistikleri |
|
6) |
TNM Evrelemesi, Kanser Sınıflandırması |
|
7) |
Tedavi Modelleri ve Cihazlar |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Kalın ve İnce Barsak, Mesane, Karaciğer,
Böbrek Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
|
|
10) |
Endometrium, Serviks, Mide Kanserleri ve
Kemik tümörleri- Sunum ve Tartışmalar
|
|
11) |
Akciğer, Kolon ve Rektum Kanseri,
Beyin tümörleri- Sunum ve Tartışmalar
|
|
12) |
Melanom, Lenfoma, Meme Kanserleri-
Sunum ve Tartışmalar
|
|
13) |
Tiroid, Over, Larenks, Pankreas
Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
|
|
14) |
Prostat, Çocukluk çağı
Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
|
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|