SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
RTR2006 | Radyolojik Anatomi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. NECATİ YILMAZ Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tüm vücut anatomisini değişik görüntüleme yöntemleri ile öğrenmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Kemik yapıların ve eklemlerin direk grafi, BT ve MR Anatomisini öğrenirler. 2 Sinir sisteminin MR ve BT anatomisini öğrenirler. 3 Akciğerin Radyolojik anatomisini öğrenirler. 4 Kalp ve ana damarların anatomisini öğrenirler. 5 Batın organlarının BT ve MR anatomisini öğrenirler. |
Nöroradyolojik Anatomi, Vertebra Anatomisi, Medülla Spinalis MR Anatomisi, Toraks Anatomisi, Üst Batın Anatomisi BT ve MR, Alt Batın Anatomisi, Kardiyak Anatomi, Vasküler Sistem Anatomisi, Üst Ekstremite MR Anatomisi, Alt Ekstremite Anatomisi ve Meme Anatomisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel cerrahi | |
2) | Ortopedi ve Travmatoloji | |
3) | Üroloji | |
4) | Göğüs Cerrahisi | |
5) | Kulak Burun Boğaz | |
6) | Göz Hastalıkları | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Çocuk Cerrahisi | |
9) | Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi | |
10) | Mikrocerrahi ve Organ Doku Transplantasyonu | |
11) | Beyin ve Sinir Cerrahisi | |
12) | Kadın Hastalıkları ve Doğum | |
13) | Kalp ve Damar Cerrahisi | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- BESİM Aytekin, Üstün AYDINGÖZ, Hakan AKBULUT, Hekimler ve Tıp Öğrencileri İçin Radyolojik Tanı El Kitabı, Türkiye Klinikleri Yayınevi Ankara, 1992. 2- FERNER- H, STAUBESAND, J. Sobotto Atlas of Human Anatomy, 10th ed. Urban & Schwarzenberg, Münih, 1982. 3- FRANK H.Netter M.D, T. HANSEN John ph. D., Ġnsan Anatomisi Atlası, University of Rochester School of Medicine and Dentisty Rochester, Nobel Tıp Kitabevleri, Newyork, 2005. 4- MOELLER T:B:, E.Reif (Editör, Civan IŞLAK), Kesitsel Anatomi Cep Atlası Bilgisayarlı Tomografi ve Manyetik Rezonans Görüntüleme, Cilt I:Baş ve Boyun,Nobel Tıp Kitabevleri, 2007. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |