YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1623 | Moda ve Medya | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel bileşenleri arasında konuk konuşmacılar ve uzmanlar tarafından verilen seminerler bulunur, bu sayede öğrenciler güncel moda ve medya konularında derinlemesine bilgi edinirler. Öğrencilere ek olarak, film analizi projeleri ve kostüm tasarımı atölyeleri sunulabilir, böylece moda ve medyanın görsel ve pratik yönlerini keşfetmeleri sağlanır. Moda endüstrisi üzerine derinlemesine bir vaka çalışması, öğrencilere Türkiye ve uluslararası moda trendlerini anlamak için fırsatlar sunar. Moda iletişim stratejileri ve kampanya tasarımı üzerine uygulamalı çalışmalar opsiyonel bileşenler arasındadır, bu da öğrencilere pratik beceriler kazandırır. Kültürel farklılıkların moda ve medya üzerindeki etkilerini analiz etmek için seçmeli tartışma grupları düzenlenebilir, öğrencilerin farklı bakış açılarıyla düşünmeleri desteklenir. |
Dersin Amacı: | Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanına disiplinlerarası bir giriş niteliği taşıyacaktır. Sinema sektöründe moda, tüketim, trendler ve pazarlama arasındaki ilişki tarihsel ve kuramsal perspektiflerden incelenecektir. Okul yönetmeliğine uygun olarak derse devam zorunludur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hem Türkiye'de hem de uluslararası alanda medya ve moda endüstrisi arasındaki ilişkileri çözebilecektir. 2. Modanın medya ile ilişkisini ortaya koyabilecek araştırma yollarını kendisi için belirleyebilecektir. 3. Görsel sunumumuzda modanın rolünü ve stilin yerini tartışabilecek 4. Modanın ekonomik, sosyal ve kültürel arka planını anlamak 5. Modernite ile stil ve görsellik arasındaki ilişkinin anlaşılması 6. Ünlü Kültürünü ve İşleyişini Anlamak |
Bu ders, moda ve kültür ilişkisini ele alarak öğrencilerin modanın toplumsal, kültürel ve iletişimsel boyutlarını anlamalarını sağlar. İlk olarak, Malcom Barnard’ın “Moda Teorisi: Bir Okuyucu” kitabında yer alan temel kavramları tanıtarak moda ve kültür ilişkisini inceleriz. Ardından, kişisel stil ve küresel moda akımları üzerine çalışmalar yaparak, moda tarihi ve Türkiye’deki moda endüstrisi hakkında bilgi ediniriz. Ders, moda iletişimi, sembolik modanın sürekliliği ve ikonik figürlerin moda üzerindeki etkisini ele alırken, moda fotoğrafçılığı ve sinema örnekleriyle pratiğe dökülür. Öğrenciler, kostüm analizi ve moda filmleri ile derinlemesine incelemeler yaparak modanın görsel sunumundaki rolünü keşfederler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Filmde Moda: Adrienne Munich, Indiana Üniversitesi Yayınları: 2011 Moda Teorisi: Bir Okuyucu, Malcom Barnard: Routledge, 2007 Barnard, Malcom, İletişim Olarak Moda, New York: Routledge; 2 baskı (29 Ağustos 2002) Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Kıyafet, Kültür, Kimlik (Londra: BFI, 2005) Yetenekli Bay Ripley 1999 Anthony Minghella Bonnie ve Clyde 1967 Arthur Penn Devil Wears Prada 2006 David Frankel |
Diğer Kaynaklar: | Filmde Moda: Adrienne Munich, Indiana Üniversitesi Yayınları: 2011 "Fashion in Film" by Adrienne Munich, Indiana University Press, 2011 Moda Teorisi: Bir Okuyucu, Malcom Barnard: Routledge, 2007 "Fashion Theory: A Reader" by Malcom Barnard, Routledge, 2007 Barnard, Malcom, İletişim Olarak Moda, New York: Routledge; 2nd edition (29 August 2002) "Fashion as Communication" by Malcom Barnard, New York: Routledge, 2nd edition (29 August 2002) Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Kıyafet, Kültür, Kimlik (Londra: BFI, 2005) "Fashioning Film Stars: Costume, Culture, and Identity" by Rachel Moseley, BFI Publishing, 2005 Yetenekli Bay Ripley 1999 Anthony Minghella, Bonnie ve Clyde 1967 Arthur Penn, Devil Wears Prada 2006 David Frankel "The Talented Mr. Ripley" (1999, Anthony Minghella) "Bonnie and Clyde" (1967, Arthur Penn) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |