GEP0623 Fashion and MediaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0623 Moda ve Medya Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanında disiplinler arası bir giriş yapmaya yarayacaktır. Tarihsel ve teorik bakış açıları üzerinden moda,tüketim, trendler ve pazarlamanın sinema sektörü ile ilişkilerine göz atılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Hem Türkiye hem uluslararası bağlamda medya ile moda sektörü arasındaki ilişkileri çözebilir.
2. Modanın medya ile ilişkisini ortaya çıkarabilecek araştırma yollarını kendi adına belirleyebilir.
3. Modanın rolü ve stilin görsel sunumumuzdaki yeri üzerine tartışmak
4. Modanın ekonomik, toplumsal ve kültürel arkaplanını anlamak
5. Modernite ile stil ve görselliğin ilişkisini anlamak
6. Celebrity Kültürü ile işleyişini anlamak

Dersin İçeriği

Kültür ve medya çalışmalar doğrultusunda dersin ana konusu, modanın nasıl anlam yarattığı, tarih pop kültür ve medya alanında nasıl yayıldığı ; moda görsel sunum ve güç ilişkileri doğrultusunda analiz edilecektir .

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Moda nedir Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 2: The Work of Fashion
2) Moda ve Kültüre giriş Course Reader-Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion System (pp. 225-276).
3) Kendi Modanı yarat Anne Hollander, Sex and Suits, Introduction
4) Moda tarihi Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 3: The Genesis of the Suit
5) Moda ve kitleler Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 4: Modernity
6) Moda ve iletişim Barnard, Chs. 3-5 (pp. 49-127)
7) Roland Barthes ve Moda teorisi Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion System (pp. 225-276).
8) vize
9) Moda ve toplum Barnard, Ch. 6 (pp. 127-156)
10) Pop kültürde moda Colin McDowell “Medium and The Message” “Selling the Dream”
11) Moda ikonları Rachel Moseley, “Trousers and Tiaras: Audrey Hepburn, a Woman’s Star” Feminist Review (2002) 71, 37–51.
12) Süperstarlar Colin McDowell “Designer as Superstar” Rachel Moseley “Storytelling: Marlene Dietrich’s Face and John Frederics Hats” “Brad Pitt and George Clooney, the Rough and the Smooth: Male Costuming in Contempory Hollywood”
13) Kostüm tasarımı Pamela Church Gibson, “'The Rough with the Smooth': Male Costuming in Contemporary Hollywood”
14) Sınırdaki moda Caroline Evans, “Fashion at the Edge” Fiona Anderson, “Museums as Fashion Media”
15) Genel tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course Notes / Textbooks selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011

Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007

Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
Anne Hollander, Sex and Suits: The Evolution of Modern DressSteele, Valerie (eds).
Barnard, Malcom, Fashion as Communication, New York: Routledge; 2 edition (29 Aug 2002)
Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
McDowell, Colin Fashion Today, London, Phaidon Press Limited, 2000.

Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.