GEP0619 Using Media for CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0619 İletişim için Medya Kullanımı Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Ders, analog ve dijital medyaya dair disiplinlerarası analiz ve rehber niteliğinde geniş bir açı sunar. Medya platformlarını kullanan bu ders, genel olarak gazetecilik ve yayıncılık pratiklerini ve aynı zamanda bilginin etkili kullanımıyla kişisel blog ve dijital ortam yaratımını araştırır ve analiz eder. Dersi alan öğrenciler, kişisel ve kamusal iletişim için analogdan dijitale ağ araçlarını etkili ve stratejik bir şekilde kullanmayı öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler,
- medya platformanlarını kullanmaya aşina olacaklar,
- kendi dijital medya ve dijital alanlarını yaratmaya hazır olacaklar
- medyalarının etkililiği için kendi pratik bilgilerini kullanabilecekler
- blog ve dijital ağ oluşturmak için gerekli deneyimi kazanacaklar
- sosyal medya hesaplarını yönetecek ya da onları yönlendirebilecekler
- profesyonel deneyimleri boyunca bu yetkinliklerini verimli bir şekilde kullanabilecekler

Dersin İçeriği

Bu ders genel olarak analog medya ve özel olarak dijital medya üzerinden medya platformlarının işlev ve ilkelerini kapsamaktadır. Ders, öğrencilere kendi medyalarını yaratırken stratejik ve etkili bir yol sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) Mesajın, haberin ve bilginin iletimi: Birbirimize nasıl ulaşırız?
3) Medya aracılığıyla kişisel ve kamusal bilgiyi ve haberleri nasıl sağlarız?
4) Ben ve benim topluluğum: Analog ve Dijital Medya aracılığıyla Ağ Kurma
5) Herkes için analog, her birimiz için dijital
6) Internet ve Dijital İletişim
7) Blog, Twitter hesabı ve kendi haberlerinizi yayınlama
8) Proje
9) İşaret etme, Bahsetme, Etiketleme ve diğerlerine bildirme
10) Stratejik zamanlama ve yayınlama
11) Kendi medyan üzerinden mesaj gönderme ve zamanın ruhunu yakalama
12) İletişim becerilerini pratik etme: Kendi medyanın verimliliği
13) Sunum: Sen kimsin ve senin medyan ne?
14) Son sözler: Kişisel İletişimden Kamusal İletişime
15) Genel tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları Kitap: Social Media Communication: Concepts, Practices, Data, Law and Ethics by Jeremy Harris Lipschultz
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.