FTV4938 TV WorkshopBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4938 Televizyon Atölyesi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Tv Workshop dersi ileri düzeyde tv yayıncılığı ve produksiyonu üretimine yönelik olarak hazırlanmıstır. Ders içeriği iki temel dinamik çerçevesindetasarlanmıstır. Teorik olarak bir cerceve olusturmak, tv'nin homojen yapısı cercevesindeki akademik uretimleri aktarmak ve tv produksiyonu gerceklestirmek. İkinci yarısında ise tv studyo prodüksiyonları uretimleri gerceklestirilmesini saglamak. Dersin bu cercevede temel amacı teorik ve prodüksiyon üretimi yapısını bir butunluk icersinde gercekelstirilmesini saglamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yaratıcılık-uretim ve gerceklestirme surecinde proje uretimini gerceklestirebilir.
2. TV programlarını analiz ederek yeni kazanımlar olusturabilir
3. Görsel dil ve görsel dilin oluşumlarını araştırma ve yorumlama yetisi edinir.
4. Gerçeklik ve tv ilişkisini çözümleyebilir.
5. Teknik ekipman ile çalışarak motor beceri kabileyeti geliştirir.
6. Görsel anlatım ile duyguların etkileşimi konusunda bilgi edinir.

Dersin İçeriği

Tv workshop dersi tv yayıncılıgı ve uretimi uzerine teorik bilgilerin uygulamayla paralel aktarınmı, metin yazımından tv programı üretimine kadar olan surecin aktarılması dersin icerigini olusturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Belgesel ve tv etkisi
2) Haber,bilgi ve televizyon
3) Televizyonda içerik uretimi ve anlatı dili
4) TV Çalışmaları ve uygulamaları
5) TV'de günlük üretim ve yayın yapısı
6) Bilgi ve tv Haberciliği
7) TV program uygulamaları
8) TV Program uygulamaları ve proje
9) Işık ve sinematografi
10) Ses ve kurgu
11) Prodüksiyon
12) Proje sunumları ve degerlendirmeleri
13) Belgesel ve TV yayıncılığı
14) Belgesel programları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Holland, P. (1997) The Television Handbook, Routledge: London
2. Lee Goldberg-Willian Rabkin )2003) Successful Television Writing

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar 9 % 10
Uygulama 4 % 20
Arazi Çalışması 4 % 10
Ödev 3 % 10
Projeler 3 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Proje 14 3 42
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.