DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4632 | Global Reklamcılık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders globalleşme,uluslararası pazarlar,global reklam ve dünya çapında bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları üzerine yapılandırılmıştır. Öğrenciler bu derste; a) globalleşme kavramının tarihsel,ekonomik,sosyal ve kültürel boyutları b) global reklamcılığın temelleri ve uygulamaları c) global pazarlarda reklam ajansları ve reklamverenlerin iletişim stratejileri kurmada yaşadıkları çelişkileri ve zorlukları d) iletişim stratejisinde standartlaşma ve global markalar için reklam ajansı seçim kriterleri konularını, e) "küresel düşün, yerel hareket et" felsefesini f) kültürlerarası farklılıkların/boyutların (Geert Hofstede'ye göre) küresel reklamlara yansımalarını kavramaya çalışacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Küreselleşmeye doğru gidişi ayırt etmek ve 21. yüzyılın tarihini kısaca özetleyebilmek 2) Pazarların küreselleşmesini kavramak 3) Küresel markalamayı açıklamak 4) Küresel iletişim stratejileri ve planları geliştirebilmek 5) Dünya çapındaki başlıca reklam ajanslarını ve onların işlerini ayırt etmek 6) Küresel medya ve mesaj seçimine karar vermek 7) Küresel arenada reklamı düzenleyen unsur veya kuruluşları tanımak 8) Küresel pazara sosyal sorumluluğu ve etik bakış açısını katmak 9) Küresel reklamcılık alanında verilen herhangi bir örnek olayı değerlendirmek ve yorumlamak |
Bu ders küresel çapta bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde reklamcılığın bugünkü ve gelecekteki konumunu öğrencilere aktarmayı hedefler. Bu dersi alan öğrenciler uluslararası ortaklı reklam ajansları veya işletmelerde, ayrıca yurtdışında faaliyet gösteren reklam ajanslarıyla işletmelerde çalıştıklarında ihtiyaç duyacakları teorik altyapıya sahip olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Küreselleşirken... 21.yüzyıl pazarlarının özet bir tarihi | Okuma metni |
3) | Pazarların küreselleşmesi, Politik,ekonomik,kültürel,teknolojik faktörler ve rekabet, Tüketici ihtiyaç ve zevklerinin homojenleşmesi, Kültür ve reklamın nasıl işlediği, Reklamcılık sektörü | Yok |
4) | Küresel Marka: Küresel markaların algılanışı, Küresel markalama stratejileri, Marka konumlandırması, Standardizasyon | Okuma metni |
5) | Küresel iletişim stratejileri ve planlama - 1.Ödevin teslimi | 1.Ödev için hazırlık |
6) | Küresel pazardaki reklam ajansları | Okuma metni |
7) | Küresel medya ve mesaj verme - Final Projesini açıklama | Yok |
8) | Tekrar | Önceki konuları tekrar etme |
9) | Küresel alanda reklamı düzenleyen unsur ve kuruluşlar | Okuma metni |
10) | Küresel pazarda sosyal sorumluluk ve etik - 2.ödev teslimi | 2. ödev için hazırlık |
11) | Küresel reklam örnekleri: Amerikan reklamcılığı | Okuma metni |
12) | Küresel reklam örnekleri: Avrupa reklamcılığı | Yok |
13) | Küresel reklam örnekleri: Rusya,Çin,Japonya,Hindistan,vd. | Okuma metni |
14) | Türk reklamcılığından örnek olaylar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Zorunlu Ders Kitabı/Required Text Book: De Mooij Marieke (1997) , Global Marketing and Advertising: Understanding Global Paradoxes, Sage Pub. Ders notları/okumalar:Okumaların okunması zorunludur ! Okumalar dersin en önemli bölümünü oluşturmaktadır. Tartışılacak okuma bir hafta önce öğrencilere verilmektedir. Course notes: It is compulsory to read the reading material ! The readings make the most important part of the course. The reading, which will be discussed, will be handed out one week earlier. |
Diğer Kaynaklar: | Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane (2006) Marketing Management, 12/E, Prentice Hall Mueller Barbara ( 2001), International Advertising: Communicating across Cultures,Wadsworth Pub. Clow E. Kenneth, Baack Donald ( 2001), Integrated Advertising, Promotion & Marketing Communications, Prentice Hall Friedman L. Thomas ( 2005), World is Flat, Farrar,Straus and Giroux Pub. Richard Nisbett (2004), The Geography of Thought: How Asians and Westerners Think Differently...and Why, Free Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |