VCD3114 User Experience ApplicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3114 Etkileşimli Sanatlar ve Tasarım Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN
Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin ana amacı etkileşimli sanatlar ve etkileşim tasarımı kavramlarına giriş sağlamaktır. Etkileşimli sanat çalışmalarında kullanılan yeni medya elemanlarının değerlendirmesi ve kavramsal çerçevenin olduğu kadar teknik özelliklerin de değerlendirilmesi temel yapıyı oluşturmaktadır. Etkileşim tasarımı prensipleri uygulama ve projelerle değerlendirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Etkileşimli sanatların temel özelliklerini öğrenmek
2) İşlemsel tasarım, veri görselleştirme, kod-sanatı gibi yeni medya sanat-tasarım mecraları ve konuları hakkında tecrübeler edinmek
3) Etkileşimli sanatların tasarım odaklı uygulamalarını gerçekleştirebilmek
4) Etkileşimli ortama yönelik kavram tabanlı tasarım gerçekleştirebilmek
5) Tasarım fikirlerinin son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli teknoloji ve yazılım becerilerini kazanmak
6) Etkileşimli sanatlar hakkında teorik ve tarihsel bilgiler edinmek
7) Yeni-medya sanatları alanında güncel olay ve akımları takip etme alışkanlığı kazanmak
8) Etkileşimli sanat eserlerinin üretilme süreçlerini öğrenmek ve yönetebilmek
9) Etklileşimli sanatlara yönelik akademik ve eleştirel bakış açısı geliştirebilme yetisi kazanmak
10) Tasarım için gerekli zaman yönetimi becerileri kazanmak

Dersin İçeriği

Ders üç kısma göre yapılandırıldı.
İlk kısım, etkileşimli sanat eserlerinin kavramsal ve teknik özelliklerinin değerlendirmesi ve karşılaştırmasına odaklanır. Ayrıca etkileşimli tasarımın analizi ve kod sanatı ve işlemsel tasarım tarihinin derinlerine giriş amaçlanmaktadır.
İkinci kısım, ‘processing’ kodlama diliyle etkileşimli tasarım uygulamalarına konsantre olur. Öğrenciler etkileşimi programlamaya giriş yapacaklardır. Sınıf içi uygulamalarıyla olduğu kadar ödevler ile de becerilerini geliştirerek final projesine hazır hale gelebileceklerdir.
Üçüncü kısım, final projesinin geliştirilmesini ve değerlendirilmesini kapsar. Her öğrenci etkileşimli bir tasarım gerçekleştirmek üzere bir başlık ve konsept seçer.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etkileşimli Sanatlar & Tasarımın başlıkları
2) Etkileşimli Sanatlar & Tasarımın teorisi
3) Etkileşim sensörleri, Fiziksel Veri Girişi Proje #1: Kavramsal bir problem tabanlı etkileşimli tasarım
4) Proje #1 değerlendirme Kod gramerine giriş
5) Kod grameri ödev #1
6) Animasyon If kalıbı ödev #2
7) Etkileşim For döngüleri – Desen Tasarımı ödev #3 Proje #2: Etkileşimli Tasarım Sanat Eserinin Değerlendirmesi
8) İmaj & Yazı Özellikleri Ödev #4
9) Harici Kütüphaneler Video & Kamera Ödev #5
10) Matrisler Genel Bakış: Süregelen gramerin toparlanması
11) Tersine Mühendislik: Analiz & Yeniden oluşturmak Final Projesi
12) Final Proje Değerlendirmesi #1: Bire bir oturumlar
13) Final Proje Değerlendirmesi #2: Bire bir oturumlar
14) Final Proje Değerlendirmesi #3: Bire bir oturumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Terzidis, Kostas. 2009. Algorithms for Visual Design – Using The Processing Language. Indiana: Wiley Publishing.

Fry, Ben. 2008. Visualizing Data. Sabastopol: O'Reilly Media.

Noble, Joshua. 2009. Programming Interactivity. Sabastopol: O'Reilly Media.

Fry, Ben and Casey Reas. 2007. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. Cambridge: MIT Press.

Greenberg, Ira. 2007. Processing: Creative Coding and Computational Art. Berkeley: Apress.

Shiffman, Daniel. 2008. Learning Processing: A Beginner's Guide to Programming Images, Animation and Interaction. Burlington: Elsevier Inc.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 20
Projeler 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 5 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 26
Proje 1 0
Ödevler 5 20
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.