ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3114 | Etkileşimli Sanatlar ve Tasarım | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin ana amacı etkileşimli sanatlar ve etkileşim tasarımı kavramlarına giriş sağlamaktır. Etkileşimli sanat çalışmalarında kullanılan yeni medya elemanlarının değerlendirmesi ve kavramsal çerçevenin olduğu kadar teknik özelliklerin de değerlendirilmesi temel yapıyı oluşturmaktadır. Etkileşim tasarımı prensipleri uygulama ve projelerle değerlendirilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Etkileşimli sanatların temel özelliklerini öğrenmek 2) İşlemsel tasarım, veri görselleştirme, kod-sanatı gibi yeni medya sanat-tasarım mecraları ve konuları hakkında tecrübeler edinmek 3) Etkileşimli sanatların tasarım odaklı uygulamalarını gerçekleştirebilmek 4) Etkileşimli ortama yönelik kavram tabanlı tasarım gerçekleştirebilmek 5) Tasarım fikirlerinin son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli teknoloji ve yazılım becerilerini kazanmak 6) Etkileşimli sanatlar hakkında teorik ve tarihsel bilgiler edinmek 7) Yeni-medya sanatları alanında güncel olay ve akımları takip etme alışkanlığı kazanmak 8) Etkileşimli sanat eserlerinin üretilme süreçlerini öğrenmek ve yönetebilmek 9) Etklileşimli sanatlara yönelik akademik ve eleştirel bakış açısı geliştirebilme yetisi kazanmak 10) Tasarım için gerekli zaman yönetimi becerileri kazanmak |
Ders üç kısma göre yapılandırıldı. İlk kısım, etkileşimli sanat eserlerinin kavramsal ve teknik özelliklerinin değerlendirmesi ve karşılaştırmasına odaklanır. Ayrıca etkileşimli tasarımın analizi ve kod sanatı ve işlemsel tasarım tarihinin derinlerine giriş amaçlanmaktadır. İkinci kısım, ‘processing’ kodlama diliyle etkileşimli tasarım uygulamalarına konsantre olur. Öğrenciler etkileşimi programlamaya giriş yapacaklardır. Sınıf içi uygulamalarıyla olduğu kadar ödevler ile de becerilerini geliştirerek final projesine hazır hale gelebileceklerdir. Üçüncü kısım, final projesinin geliştirilmesini ve değerlendirilmesini kapsar. Her öğrenci etkileşimli bir tasarım gerçekleştirmek üzere bir başlık ve konsept seçer. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etkileşimli Sanatlar & Tasarımın başlıkları | |
2) | Etkileşimli Sanatlar & Tasarımın teorisi | |
3) | Etkileşim sensörleri, Fiziksel Veri Girişi Proje #1: Kavramsal bir problem tabanlı etkileşimli tasarım | |
4) | Proje #1 değerlendirme Kod gramerine giriş | |
5) | Kod grameri ödev #1 | |
6) | Animasyon If kalıbı ödev #2 | |
7) | Etkileşim For döngüleri – Desen Tasarımı ödev #3 Proje #2: Etkileşimli Tasarım Sanat Eserinin Değerlendirmesi | |
8) | İmaj & Yazı Özellikleri Ödev #4 | |
9) | Harici Kütüphaneler Video & Kamera Ödev #5 | |
10) | Matrisler Genel Bakış: Süregelen gramerin toparlanması | |
11) | Tersine Mühendislik: Analiz & Yeniden oluşturmak Final Projesi | |
12) | Final Proje Değerlendirmesi #1: Bire bir oturumlar | |
13) | Final Proje Değerlendirmesi #2: Bire bir oturumlar | |
14) | Final Proje Değerlendirmesi #3: Bire bir oturumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Terzidis, Kostas. 2009. Algorithms for Visual Design – Using The Processing Language. Indiana: Wiley Publishing. Fry, Ben. 2008. Visualizing Data. Sabastopol: O'Reilly Media. Noble, Joshua. 2009. Programming Interactivity. Sabastopol: O'Reilly Media. Fry, Ben and Casey Reas. 2007. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. Cambridge: MIT Press. Greenberg, Ira. 2007. Processing: Creative Coding and Computational Art. Berkeley: Apress. Shiffman, Daniel. 2008. Learning Processing: A Beginner's Guide to Programming Images, Animation and Interaction. Burlington: Elsevier Inc. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Projeler | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Uygulama | 5 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 26 |
Proje | 1 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. |