İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB3314 | Küresel Liderlik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ |
Dersin Amacı: | İş dünyasında hem çeşitliliğin hem de küreselleşmenin artması, çalışanların, özellikle de yöneticilerin, uluslararası görevlerde, kültürler arası ekiplerde, giderek daha çeşitli müşterilerle etkin bir şekilde çalışmak ve rakiplerle etkili bir şekilde rekabet etmek ve tedarikçiler, ortaklar ve hükümetler ve diğer kamu kurumları gibi ilgili paydaşlar ile işbirliği yapmak için kültürler arası yeterlilik geliştirmelerini gerektirir. Etkili eğitim ve dünya çapındaki kültürel farklılıklara maruz kalma, çalışanların çeşitli iş ortamlarında daha başarılı olmayı öğrenmelerine yardımcı olacaktır. Bu ders öğrencilere kültürler arası yönetim ve uluslararası platformda çalışırken karşılaşılması muhtemel zorluklar hakkında bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca kültürlerarası liderliğin öneminin yanı sıra çeşitli sosyal, etik konularına karşı duyarlılığı da değerlendirecektir. Ders, ulusötesi örgütlerdeki uluslararası örgütsel davranış ve insan kaynakları konularına ve uygulamalarına da odaklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Küresel liderlik perspektifini anlar ve küresel bir zihniyet kazanır. • Kendi kültürüne ve kendi kültürleri ile diğer kültürler arasındaki farklara ilişkin analitik ve kavramsal bir anlayış kazanır. • Kültürel farklılıkların iş ilişkilerini nasıl etkilediğini anlar. • Kendi kültüründen farklı kültürler hakkında kapsamlı bilgi edinir • Kültürel farklılıklara verilen tipik tepkileri anlar, ve kültürel farklılıklara üretken ve olumlu yanıt verme stratejilerini öğreni |
Bu ders, iyi bir lider olmanın ne demek olduğunu anlamak üzerinden liderlikle ilgili temel kavramları anlatmak ve öğrencinin kendi liderlik potansiyelini anlamasına aracı olmak için oluşturulmuştur. Ders liderliğin deneyimlenmesi ile ilgilidir. İncelenecek konular arasında liderliğin doğası, liderlik özelliklerini anlama, liderlik becerilerini geliştirme, vizyon yaratımı, diğerlerini dinleme, çatışma çözümleme, engellerin üzmesinden gelme ve liderlikte etik kavramı bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Liderliğe Genel Bakış | Syllabus, Handout |
2) | Liderliğe Genel Bakış | Text Books |
3) | Küresel Yöneticinin Yükselişi: Bağlam: Neler Değişiyor | Text Books |
4) | Küresel Yöneticinin Yükselişi: Bağlam: Neler Değişmiyor | Text Books |
5) | Küresel Liderliğin Zorlukları | Text Books |
6) | Zorlukların Küresel Zihniyetle Çözülmesi | Text Books |
7) | Küresel Liderliğin Geleceği ve Sonuçları | Text Books |
8) | Arasınav | |
9) | Kültür, Çeşitlilik ve Katılım Liderliği | Text Books |
10) | Ülke ve Bölgesel Analizler | Text Books |
11) | Ülke ve Bölgesel Analizler | Text Books |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ramon Henson, Successful Global Leadership Frameworks for Cross-Cultural Managers and Organizations. 2016,Palgrave Macmillan. Robert N. Lussier Christopher F. Achua, Leadership Theory, Application, & Skill Development, 2022, SAGE. Simon Western and Eric-Jean Garcia, Global Leadership Perspective, 2018, SAGE. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 12 | 12 |
Ödevler | 4 | 9 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |