IB3314 Global LeadershipBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB3314 Küresel Liderlik Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Dersin Amacı: İş dünyasında hem çeşitliliğin hem de küreselleşmenin artması, çalışanların, özellikle de yöneticilerin, uluslararası görevlerde, kültürler arası ekiplerde, giderek daha çeşitli müşterilerle etkin bir şekilde çalışmak ve rakiplerle etkili bir şekilde rekabet etmek ve tedarikçiler, ortaklar ve hükümetler ve diğer kamu kurumları gibi ilgili paydaşlar ile işbirliği yapmak için kültürler arası yeterlilik geliştirmelerini gerektirir. Etkili eğitim ve dünya çapındaki kültürel farklılıklara maruz kalma, çalışanların çeşitli iş ortamlarında daha başarılı olmayı öğrenmelerine yardımcı olacaktır. Bu ders öğrencilere kültürler arası yönetim ve uluslararası platformda çalışırken karşılaşılması muhtemel zorluklar hakkında bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca kültürlerarası liderliğin öneminin yanı sıra çeşitli sosyal, etik konularına karşı duyarlılığı da değerlendirecektir. Ders, ulusötesi örgütlerdeki uluslararası örgütsel davranış ve insan kaynakları konularına ve uygulamalarına da odaklanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Küresel liderlik perspektifini anlar ve küresel bir zihniyet kazanır.
• Kendi kültürüne ve kendi kültürleri ile diğer kültürler arasındaki farklara ilişkin analitik ve kavramsal bir anlayış kazanır.
• Kültürel farklılıkların iş ilişkilerini nasıl etkilediğini anlar.
• Kendi kültüründen farklı kültürler hakkında kapsamlı bilgi edinir
• Kültürel farklılıklara verilen tipik tepkileri anlar, ve kültürel farklılıklara üretken ve olumlu yanıt verme stratejilerini öğreni

Dersin İçeriği

Bu ders, iyi bir lider olmanın ne demek olduğunu anlamak üzerinden liderlikle ilgili temel kavramları anlatmak ve öğrencinin kendi liderlik potansiyelini anlamasına aracı olmak için oluşturulmuştur. Ders liderliğin deneyimlenmesi ile ilgilidir. İncelenecek konular arasında liderliğin doğası, liderlik özelliklerini anlama, liderlik becerilerini geliştirme, vizyon yaratımı, diğerlerini dinleme, çatışma çözümleme, engellerin üzmesinden gelme ve liderlikte etik kavramı bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Liderliğe Genel Bakış Syllabus, Handout
2) Liderliğe Genel Bakış Text Books
3) Küresel Yöneticinin Yükselişi: Bağlam: Neler Değişiyor Text Books
4) Küresel Yöneticinin Yükselişi: Bağlam: Neler Değişmiyor Text Books
5) Küresel Liderliğin Zorlukları Text Books
6) Zorlukların Küresel Zihniyetle Çözülmesi Text Books
7) Küresel Liderliğin Geleceği ve Sonuçları Text Books
8) Arasınav
9) Kültür, Çeşitlilik ve Katılım Liderliği Text Books
10) Ülke ve Bölgesel Analizler Text Books
11) Ülke ve Bölgesel Analizler Text Books
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Sunumlar -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Ramon Henson, Successful Global Leadership Frameworks for Cross-Cultural Managers and Organizations. 2016,Palgrave Macmillan.

Robert N. Lussier Christopher F. Achua, Leadership Theory, Application, & Skill Development, 2022, SAGE.


Simon Western and Eric-Jean Garcia, Global Leadership Perspective, 2018, SAGE.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 12 12
Ödevler 4 9 36
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek