İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB3314 | Küresel Liderlik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELA ÜNLER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersin Amacı: | Bu ders, etkin ve başarılı küresel liderlerin iş deneyimleri ve etik değerleri ile ilişkili temel kavramları incelemektedir. Dersin amaçları; öğrencilerin karar verme ile ilgili kendi bakış açılarını keşfetmelerini, başkalarının bakış açısındaki katma değeri görmelerini, dünyada etik temeller arasındaki farklılaşmayı ayırt etmelerini, karar verme konusundaki hataları ve bunların organizasyona etkilerini görmelerini ve organizasyon ile kendi değerleri arasındaki uyumun etkisini anlamalarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Küresel Liderlik perspektifini sınırlılıkları ile anlayarak gelişen zihin yapısını öğretir 2. Kendi kültür ve farklılıklarını diğer kültürlerle kıyaslayarak analitik ve kavramsal bir anlayış kazanır 3. Kültürel farklılıklar iş ilişkilerini ve durumsal koşulları fark ederek öğrenir 4. Kendi perspektifi ile kültürel farklılıkları anlar ve öğrenir 5. Kültürel farklılıklara reaksiyonları anlar, bu tür tepkileri anda öğrenir, bu tür tepkilere yapıcı ve olumlu şekillerde karşılık vermeyi öğrenir . |
Bu ders, iyi bir lider olmanın ne demek olduğunu anlamak üzerinden liderlikle ilgili temel kavramları anlatmak ve öğrencinin kendi liderlik potansiyelini anlamasına aracı olmak için oluşturulmuştur. Ders liderliğin deneyimlenmesi ile ilgilidir. İncelenecek konular arasında liderliğin doğası, liderlik özelliklerini anlama, liderlik becerilerini geliştirme, vizyon yaratımı, diğerlerini dinleme, çatışma çözümleme, engellerin üzmesinden gelme ve liderlikte etik kavramı bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve dersin gerektirdiklerinin anlatılması | - |
2) | Liderlik Nedir? | Northouse, Ch. 1 |
3) | Liderlik Özelliklerinizi Anlama | Northouse, Ch. 2 |
4) | Liderlikte Güçlü Yanlar | Northouse Ch. 3 |
5) | Liderlik Felsefesi ve Tarzları | Northouse, Ch. 4 |
6) | İş ve İlişki Odaklı Liderlik | Northouse, Ch. 5 |
7) | Liderlik Becerileri Geliştirme | Northouse, Ch. 6 |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Vizyon Tanımlama ve Diğerlerini Dinleme Becerileri | Northouse, Chs. 7&10 |
10) | Yapıcı İklim Oluşturmak | Northouse, Ch. 8 |
11) | Çeşitlilik ve Farklılıkları Kapsama | Northouse, Ch. 9 |
12) | Liderlikte Etik | Northouse, Ch. 12 |
13) | Engellerin Üstesinden Gelmek | Northouse, Ch. 13 |
14) | Sunumlar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Northouse, P. G. Introduction to Leadership: Concepts and Practice (4th ed.). Thousand Oaks, CA, 2018, SAGE Publishing. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 0 |
Ödev | 4 | % 20 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 12 | 12 |
Ödevler | 4 | 9 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |