ECO6004 Makroekonomi TeorisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANS (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO6004 Makroekonomi Teorisi Bahar 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. OZAN BAKIŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, güncel makroekonomi ve finans teorisini bir araya getirmek ve bunların politika uygulamalarını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Makroekonomik düşüncenin gelişimini,
2)Büyüme, enflasyon ve işsizlik gibi temel makroiktisat konularını açıklayan modelleri,
3)Kamu maliyesi sürdürülebilirliği koşullarını, reel ve nominal kurların belirleyicilerini ve varlık fiyatlama modellerini,
4)Nominal ve reel şokların ekonomiler üzerindeki etkilerini inceleyen temel modelleri anlar, değerlendirir ve kiritiğini yapabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, makroekonominin genel kabul görmüş büyüme, açık ekonomi
gibi temel modellerinden başlayarak finansal piyasalarla para piyasası kesişimini konu edinir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Makroekonominin gelişim süreci
2) Ekonomik Büyüme Modelleri
3) Merkezi Olmayan Ekonomi
4) Reel İş Çevrimi Modelleri
5) Açık Ekonomi Modelleri
6) Para Ekonomisi Modelleri
7) Yeni Keynesyen Modeller: Yapışkan Fiyatlar
8) Finansal Piyasalar ve Varlık Fiyatlamaları
9) Nominal Kurların Belirleyicileri
10) Güncel Para Politikası Yaklaşımları
11) Maliye Politikası
12) 2008 Küresel Finansal Krizi sonrasında Makroekonomik Yaklaşım
13) Finansal Sürtünme ve Makroekonomi
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Macroeconomic Theory: A Dynamic General Equilibrium Approach, Mike Wickens, Princeton University Press, 2008.
Advance Macroeconomics, David Romer. 2012.
Diğer Kaynaklar: İlgili makaleler listesi öğrenciler ile paylaşılacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 24 24
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Derecenin kazanılması durumunda, mezunların, akademi, bağımsız araştırma enstitüleri, devletin çeşitli organları ya da özel rektörde finansal/ekonomik araştırma gerektiren kilit pozisyonlarda görevlendirilebilirler.
2) Ekonomiyle ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
3) Ekonomi alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve ekonomiyle ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanabilmek.
4) Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilerek özgün bir konuyu araştırabilmek.
5) Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirilmesini yapabilmek.
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ekonomi ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirmek.
7) Ekonomi ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ekonomideki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
8) Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit edebilmek, katılmak, organize edebilmek ve bu ortamlarda liderlik yapabilmek.
9) Ekonomi alanında öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip etmek, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanabilmek ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilmek.
10) Ekonomi bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulabilmek ve bu çözümleri destekleyebilecek değerleri yaygınlaştırabilecek.
11) Ekonomi alanındaki akademik ağları etkin olarak kullanarak çalışmalarını paylaşabilecek başka çalışmaları eleştirecek yetiye sahip olmak.
12) Ekonomi disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce diline yetkin olmak ve bu dilde yayın yapabilecek, rahat iletişim kurabilecek ve literatürü takip edebilecek tecrübeye sahip olmak.
13) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak ekonomideki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün katkıları elde etmek.