MED2007 Circulatory and Respiratory System DisordersBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MED2007 Dolaşım ve Solunum Sistemi Bozuklukları Güz 3 2 4 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET OZANSOY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANİFE YASEMİN KESKİN ERGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu komitenin sonunda öğrencilerin kalp, dolaşım ve solunum sistemi hastalıklarının altında yatan temel patolojik mekanizmaları öğrenmeleri, genetik ve moleküler mekanizmalarını tanımlayabilmeleri ve bu hastalıkların tanı ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Akciğer ve solunum yolu hastalıklarının belirtilerinin, ilgili risk faktörlerinin ve patogenezinin tanımlanması, bu hastalıklarla ilgili teshiş ve tedavi yöntemleri prensiplerininin tanımlanabilmesi
2. Kardiyovasküler sistem normal işlevini bozan faktörlerin tanımlanması; hipertansiyon, kalp yetmezliği, konjenital kalp hastalıkları, aterosklerotik kalp hastalığı, ritim bozuklukları, perikard hastalıkları ve miyokard hastalıklarının patolojisi, tanı ve tedavi prensiplerinin tanımlanması
3. Tüberkülozun, kronik obstrüktif ve interstisyel akciğer hastalıklarının ve çevresel / mesleki akciğer hastalıklarının patogenzininin, epidemiyolojisinin, tanı ve tedavi prensiplerinin tanımlayabilmesi tanımlanması
4. Kardiyovasküler ve solunum sistemi rahatsızlıklarının altında yatan temel immünolojik mekanizmaları tanımlanması. Solunum ve kardiyovasküler sistem enfeksiyonlarını etkileyen mikroorganizmaların tanımlamak ve bu hastalıklarla ilişkili risk grupları ve risk faktörleri hakkında bilgi sahibi olunması
5. Kalp ve solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçların farmakokinetik özelliklerinin tanımlanması

Dersin İçeriği

Bu komite kalp damar ve solunum sistemi hastalıkların patolojik bulguları ve klinik tanısını; epidemiyolojisini, bu hastalıkların temelinde yatan moleküler mekanizmaların tanımlanmasını; genel tedavi prensipleri ve bu hastalıklar için kullanılan ilaçların klinik famakolojik etkilerinin tanımlanabilmesini içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akciğer hastalıklarının temel patolojisi, genetik ve moleküler mekanizmaları; ilgili risk faktörleri; interstitisyel akciğer hastalıkları ve interstitisyel akciğer hastalıkları, tüberkülozun tanı ve tedavi yöntemleri, akciğer kanserleri -
2) Göğüs hastalıklarının belirtileri ve muayene bulguları, Alerjik solunum yolu hastalıkları, solunum yolu enfeksiyonları, bu hastalıkların epidemiyolojisi ve tedavi prensipleri -
3) Kalp damar hastalıklarının temel patolojisi, genetik ve moleküler mekanizmaları; infektif endokardit ; kalp kapakçığı hastalıkları, ve koroner arter hastalığı -
4) Miyokardit, perikardit, kalp yetmezliği, ritim bozuklukları ve aterosklerozun belirti ve klinik bulguları, epidemiyolojisi, tedavi yöntemlerinin prensipleri -
5) Kalp damar ve solunum sistemi hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçların farmakoloji özellikleri -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Clinical Cardiology, Lange Medical Books, Melvin D. Cheitlin, Maurice Sokolow, Malcolm B. Mc Ilroy.
Cardiac Imaging Secrets, Elsevier Neil J. Weissman MD, Gabriel A. Adelman MD, 2004.
Clinical Electrocardiography, Ary L. Goldberger, Simplified Approach Mosby-Elsevier, 2008.
Drugs for the Heart, Lionel H. Opie, Bernard J. Gersh 7th Edition, Saunders Elsevier.
Braunwald Heart Disease, 8th Edition, W. B. Saunders, Eugene Braunwald, Douglas P.Zipes, Peter Libby, 2012
Braunwald Heart Disease, 8th Edition, W. B. Saunders, Eugene Braunwald, Douglas P.Zipes, Peter Libby, 2012
GINA (Global Initiative for Asthma).
Kumar V, Abbas AK, Fausto N, Aster (Eds.) : Robbins & Cotran Pathologic basis of disease, 8th Ed.
Medical Microbiology; Patrick R. Murray, Michael A. Pfaller, Ken S. Rosenthal.
Jawetz, Melnick, and Adelberg's Medical Microbiology (Lange Basic Science).
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 77 1 77
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama 10 1 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 25 1 25
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler