PRL3517 Editorial Analysis IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ULUSLARARASI FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3517 Editoryal Analiz I Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders temel haber toplama ve analiz etme aynı zamanda toplum içinde gazetecinin rolünü eleştirmek ve irdelemek üzerine oluşturulmuştur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler Türkiye'de ve dünyada gazetecilik mesleğinin nasıl yağıldığını, ne anlam ifade ettiğini öğrenecekler.
2) Öğrenciler Haberin ne olduğunu ve gazeteciliğin önemini öğrenecekler.
3) Öğrenciler Türkiye'de gazetecilerin nasıl çalıştığını ve "eşik bekçisi" kavramını öğrenecekler.
4) Haberin dili kavramını öğrenecekler.
5) Öğrenciler haberleri bir profesyonel gözüyle okuyabilmeyi öğrenecekler.
6) Gazetecilikte etik kavramının önemini öğrenecekler.
7) Türkiye gündemini analiz edecekler.
8) Alternatif gazetecilik uygulamalarını öğrenecekler.
9) Gazetecilik türleri hakkında genel kapsamlı bir bilgiye sahip olacaklar.
10) Türkiye'deki gazeteciliği değerlendirebilecekler.

Dersin İçeriği

Öğrenciler bu derste gazeteciliğin tarihi, politik yönleri ve etik ilişkisini inceleyerek tarihsel gelişim sürecini ortaya koyacaktır. (yazılı, görsel ve online formlar) Ayrıca haberin nasıl toplandığı, analiz edildiği ve bunların stratejileri dersin önemli konularındandır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gazeteciliğe giriş
2) Haber nedir? Haber oluşturmak; gerçek ve haber değeri
3) Türkiye'de gazeteciler nasıl çalışıyor? Eşik bekçiliği süreci ve Neyin haber olup olmadığının kararının verilmesi
4) Haberin dili Bir hafta boyunca Türkiye'nin önde gelen gazetelerini takip etmek
5) Haberleri profesyonel bir gözle okumak
6) Gazetecilik uygulamalrında temel modeller I
7) Gazetecilik uygulamalarında temel modeller II
8) Meyda ve etik
9) Gazetecilikte etik sorunlar
10) Türkiye gündemini tartışma
11) Türkiye gündemini tartışma
12) Dünya gündemini tartışma
13) Dünya gündemini tartışma
14) Final projesi için konuların gözden geçirilmesi ve final projesinin verilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak 1
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak 2
4) Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak 2
5) Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek 1
6) Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek 2
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek 3
8) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek 2
9) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek 2
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 1
11) İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 2
12) İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak 2