FTV3935 Radio ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3935 Radyo Programcılığı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERHAN KONUK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bir radyo programının yapısı konusunda bir giriş yaparak radyo programı yapımı hakkında genel bir vizyon oluşturmaktır. Bu ders radyo istasyonlarının yapısı ile ilgili bir ders olmamasına karşın, derste radyo istasyonlarının yapısı (radyo formatları, bir radyo istasyonundaki pozisyonlar vs) da ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Radyo programı ve programcısı kavramlarını tanımlayabilir.
2. Bir radyo istasyonundaki farklı pozisyonları bilir.
3. Farklı iş tanımları ve konumları arasındaki farkları bilir.
4. Farklı radyo programı türlerini sayabilir.
5. Farklı radyo formatlarını sayabilir.
6. Devlet radyolarındaki ve özel radyolardaki kurumsal düzenlemeleri öğrenir.
7. Röportaj ve görüşme türlerini bilir.
8. Bir radyo programının kurgusunu yapabilir.
9. Önemli radyo programcılarının deneyimlerini paylaşma deneyimini yaşar.
10. Reklam, haber, promosyon ve bütçenin bir radyo istasyonu için taşıdığı önemi bilir.

Dersin İçeriği

Bu dersi, radyo istasyonları hakkında temel bilgilerin ele alındığı bir radyo programı yapımı dersidir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Radyo Programcılığına Giriş
2) Bir Radyo İstasyonunun Bölümleri
3) Yayıncı, Programcı, Sunucu, DJ, Yapımcı
4) Radyo Formatları, Radyo Showları (Canlı/Bant Yayın)
5) Farklı Görüşme Teknikleri
6) Kurgu (Kurgu setleri, stüdyolar)
7) Radyo İstasyonu ya da Kayıt Stüdyosu Ziyareti
8) Ünlü radyo starlarıyla, pop şarkıcılarıyla ve gruplarıyla ya da sanatçılarla buluşma
9) Reklamlar, Haberler
10) Promosyon ve bütçeler
11) Türkiye'de radyo yayıncılığı
12) Dünyada radyo yayıncılığı
13) Stüdyoda Pratik
14) Final Sınavına yönelik tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 50
Sunum / Seminer 3 25
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.