DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3935 | Radyo Programcılığı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERHAN KONUK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bir radyo programının yapısı konusunda bir giriş yaparak radyo programı yapımı hakkında genel bir vizyon oluşturmaktır. Bu ders radyo istasyonlarının yapısı ile ilgili bir ders olmamasına karşın, derste radyo istasyonlarının yapısı (radyo formatları, bir radyo istasyonundaki pozisyonlar vs) da ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Radyo programı ve programcısı kavramlarını tanımlayabilir. 2. Bir radyo istasyonundaki farklı pozisyonları bilir. 3. Farklı iş tanımları ve konumları arasındaki farkları bilir. 4. Farklı radyo programı türlerini sayabilir. 5. Farklı radyo formatlarını sayabilir. |
Bu dersi, radyo istasyonları hakkında temel bilgilerin ele alındığı bir radyo programı yapımı dersidirBu ders, teorik anlatımlar, uygulamalı stüdyo çalışmaları ve proje bazlı öğrenme yöntemleri ile radyo programı yapım süreçlerini öğretmeyi amaçlamaktadır.Bu derste, radyo programı ve programcılığı konuları interaktif dersler, vaka analizleri, simülasyonlar ve atölye çalışmalarıyla öğretilirken, öğrencilerin kazanımları yazılı sınavlar, proje sunumları ve performans değerlendirmeleriyle objektif olarak ölçülmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyo Programcılığına Giriş | |
2) | Bir Radyo İstasyonunun Bölümleri | |
3) | Yayıncı, Programcı, Sunucu, DJ, Yapımcı | |
4) | Radyo Formatları, Radyo Showları (Canlı/Bant Yayın) | |
5) | Farklı Görüşme Teknikleri | |
6) | Kurgu (Kurgu setleri, stüdyolar) | |
7) | Radyo İstasyonu ya da Kayıt Stüdyosu Ziyareti | |
8) | Ünlü radyo starlarıyla, pop şarkıcılarıyla ve gruplarıyla ya da sanatçılarla buluşma | |
9) | Reklamlar, Haberler | |
10) | Promosyon ve bütçeler | |
11) | Türkiye'de radyo yayıncılığı | |
12) | Dünyada radyo yayıncılığı | |
13) | Stüdyoda Pratik | |
14) | Final Sınavına yönelik tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Crissell, A. (2005). *An Introduction to Radio*. London: Routledge. - This book provides a foundational overview of radio production and the structure of radio programming. 2. McLeish, R., & Link, J. (2015). *Radio Production*. New York: Routledge. - A practical guide covering all aspects of radio production, including program creation and station operations. 3. Hausman, C., Messere, F., Benoit, P., & O'Donnell, L. (2019). *Modern Radio and Audio Production: Programming and Performance* (10th ed.). Cengage Learning. - A comprehensive text that explores the techniques and technologies of modern radio production. 4. Keith, M. C. (2020). *The Radio Station: Broadcast, Satellite and Internet* (9th ed.). Routledge. - This book delves into the operational aspects of radio stations and the evolution of radio programming. 5. Fleming, C. (2010). *The Radio Handbook* (3rd ed.). Routledge. - A practical handbook that examines radio production in both traditional and digital contexts. 6. Starkey, G. (2014). *Radio in Context*. London: Palgrave Macmillan. - This resource situates radio production within broader social and cultural contexts, making it ideal for situating the topic within a wider framework. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Crissell, A. (2005). *An Introduction to Radio*. London: Routledge. - This book provides a foundational overview of radio production and the structure of radio programming. 2. McLeish, R., & Link, J. (2015). *Radio Production*. New York: Routledge. - A practical guide covering all aspects of radio production, including program creation and station operations. 3. Hausman, C., Messere, F., Benoit, P., & O'Donnell, L. (2019). *Modern Radio and Audio Production: Programming and Performance* (10th ed.). Cengage Learning. - A comprehensive text that explores the techniques and technologies of modern radio production. 4. Keith, M. C. (2020). *The Radio Station: Broadcast, Satellite and Internet* (9th ed.). Routledge. - This book delves into the operational aspects of radio stations and the evolution of radio programming. 5. Fleming, C. (2010). *The Radio Handbook* (3rd ed.). Routledge. - A practical handbook that examines radio production in both traditional and digital contexts. 6. Starkey, G. (2014). *Radio in Context*. London: Palgrave Macmillan. - This resource situates radio production within broader social and cultural contexts, making it ideal for situating the topic within a wider framework. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 3 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |