ECO6001 Microeconomics TheoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANS (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO6001 Mikroekonomi Teorisi Güz 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BÜLENT ANIL
Dr. Öğr. Üyesi BORA ERDAMAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, mikroekonomi teorisinde doktora öğrencilerinin bilgi gereksinimlerini kaşılayacak nitelikte ileri düzey mikro teori dersidir. Ekonomi ve finans alanlarındaki öğrencilere yöneliktir. Konuların işlenmesi matematiksel olacağı için öğrencilerin matematiksel yöntemlere aşina olmaları beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Mikroekonomi teorisindeki kavramları ve hipotezleri tanımlayabilir,
2)Mikroekonomik modellerde kullanılan araçlara ileri düzeyde hakim olabilir,
3)Üst düzey mikroekonomik analizler yapabilir,
4)Kavramları ve modelleri daha gelişmiş uygulamalara genişletebilir.

Dersin İçeriği

Ders, tüketici seçimi, üretici teorisi ve kısmi dengenin temelleri ile başlar. Daha sonra dersin odak noktası genel denge teorisine ve sosyal seçim ve uygulama teorisine döner. Oyun teorisi ve mekanizma tasarımı da tanıtılır ve tartışılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Matematiksel Yöntemler 1 Jehle & Reny (2011) , Böl. A1
2) Matematiksel Yöntemler 2 Jehle & Reny (2011) , Böl. A2
3) Tüketici Teorisi Jehle & Reny (2011) , Böl. 1
4) Tüketici Teorisi Konuları Jehle & Reny (2011) , Böl. 2
5) Firma Teorisi Jehle & Reny (2011) , Böl. 3
6) Kısmi Denge Jehle & Reny (2011) , Böl. 4
7) Ara Sınav
8) Genel Denge Jehle & Reny (2011) , Böl. 5
9) Toplumsal Seçim & Refah Jehle & Reny (2011) , Böl. 6
10) Oyun Teorisi 1 Jehle & Reny (2011) , Böl. 7
11) Oyun Teorisi 2 Jehle & Reny (2011) , Böl. 7
12) Bilgi Ekonomisi Jehle & Reny (2011) , Böl. 8
13) Müzayedeler & Mekanizma Tasarımı 1 Jehle & Reny (2011) , Böl. 9
14) Müzayedeler & Mekanizma Tasarımı 2 Jehle & Reny (2011) , Böl. 9

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jehle, G. A., & Reny, P. J. (2011). Advanced Microeconomic Theory (3e). Pearson Education.
Diğer Kaynaklar: Mas-Colell, A., Whinston, M. D., & Green, J. R. (1995).
Microeconomic Theory. Oxford University Press. Varian, H. R. (1992).
Microeconomic Analysis (3e). W. W. Norton & Company.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 13 130
Küçük Sınavlar 3 5 15
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 232

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ekonomi ve Finans disiplinlerindeki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 3
1) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Ekonomi ve Finans alanları ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 4
1) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Ekonomi ve Finans alanlarındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/ya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. 3
1) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2
1) Ekonomi ve Finans alanlarındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 1
2) Ekonomi ve finansın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. 2
2) Ekonomi ve Finans alanlarına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. 2
2) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 1
2) Ekonomi ve Finans ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 2
2) Ekonomi ve Finans ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3
3) Ekonomi ve Finans ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. 3
3) Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. 3
3) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. 1
3) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 2
4) Ekonomi ve Finans alanları ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. 1