İŞLETME (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS6194 | Müzakere ve Çatışmaların Çözümlenmesi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere müzakere ve uyuşmazlık çözümü alanında ileri teorik bilgi ve pratik beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Çeşitli organizasyonel ve kültürlerarası bağlamlarda çatışma çözüm stratejilerini analiz edip uygulayabilecek eleştirel düşünmeyi teşvik eder. Araştırmaya dayalı yaklaşımları vurgulayan ders, yenilikçi ve etkili çatışma çözüm yöntemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunmaları için öğrencileri hazırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Müzakere teorileri, süreçleri ve teknikleri konusunda ileri bir anlayış geliştirebilmek. Organizasyonel ve kültürlerarası bağlamlarda etkili uyuşmazlık çözüm stratejileri uygulayabilmek. Müzakere ve uyuşmazlık çözümü alanına katkıda bulunacak özgün araştırmalar yapabilmek. |
Ders, müzakere ve uyuşmazlık çözümü alanındaki temel teorileri ve ileri kavramları kapsamaktadır. Konular arasında müzakere dinamikleri, arabuluculuk teknikleri ve kültürlerarası çatışma yönetimi yer almakta, vaka analizleri ve simülasyonlarla desteklenmektedir. Müfredat, araştırma bulgularının çeşitli profesyonel ortamlarda gerçek dünya çatışma senaryolarına uygulanmasını vurgulamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzakere ve Uyuşmazlık Çözümüne Giriş | |
2) | Müzakerenin Temel Teorileri | |
3) | Uyuşmazlık Çözüm Çerçeveleri | |
4) | Müzakere Stratejileri ve Taktikleri | |
5) | Arabuluculuk Teknikleri ve Uygulamaları | |
6) | Kültürlerarası Müzakereler | |
7) | Müzakerede Güç ve Etik | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | İleri Çatışma Çözüm Modelleri | |
10) | Organizasyonel Bağlamda Müzakere | |
11) | Müzakerede Duygusal Zeka | |
12) | Müzakerelerde Rol Oynama ve Simülasyonlar | |
13) | Müzakere ve Uyuşmazlık Çözümünde Araştırma Eğilimleri | |
14) | Müzakere ve Çatışma Çözümüne Bütünleşik Yaklaşımlar |
Ders Notları / Kitaplar: | DeMarr, B. J., & De Janasz, S. (2018). Negotiation & Dispute Resolution. SAGE Publications. |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's Slides |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 13 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 2 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | 130 |
Ödevler | 13 | 7 | 91 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 304 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel işletmecilik yöntem ve kavramlarına derinlemesine hâkim olarak, finans, muhasebe ve denetim, pazarlama, yönetim ve organizasyon ya da insan kaynakları alanlarından birinde uzmanlaşmak. | |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak, | |
3) | İşletme alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslar arası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek, | |
4) | İşletme alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanarak bilime yenilik getirmek, yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak, |