YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4147 | Hesaplamalı Tasarım | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | VCD3115 - Introduction to Multimedia VCD3114 – Interactive Arts & Design |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler işlemsel tasarımın ve prosüdürel tasarım, algoritmik tasarım, veri görselleştirme ve kod-sanatı gibi etkileşimli medya alanlarının temellerini tanırlar. Kavramsal çalışmaların ve yazılımsal becerilerin geliştirilmesi sağlanır. Etkileşimli medyanın araştırmalarıyla öğrenciler tanışırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tasarım Problemlerinin algoritmik ve işlemsel olarak çözülebilmesi yetisini kazanmak. 2. Bilgisayar Sanatlarında teorik ve pratik gelişme sağlamak. 3. Bilgisayar Programlamasında teorik ve pratik gelişme sağlamak. 4. Etkileşimli Tasarım çözümlerini geliştirebilmeyi öğrenmek. 5. Kavramsal, Eğlence ve Oyun projeleri geliştirebilmek. |
1. İşlemsel Tasarım 2. Algoritmik Tasarım 3. Kod-Sanatı 4. Etkilşimli Ortam Tasarımı 5. Deneyim Tasarımı 6. Prosedürel Ses Tasarımı 7. Estetik & Hesaplama 8. Bilgisayar Sanatı Tarihi 9. Kod Temelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş. Öğrenciler kendilerini ve ilgi alanlarını sunarlar. | |
2) | İşlemsel Tasarıma Giriş. İşlemsel Tasarım İlgi Alanları. | |
3) | Bilgisayar Sanatı Tarihi. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW1 Anonsu. | |
4) | Kod Sanatçıları. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW2 Anonsu. | |
5) | Programlama Ortamı & Kod Temelleri. Processing ortamı ile tanışma. HW3 Anonsu. | |
6) | Sınıf Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW4 Anonsu. | |
7) | Dizi Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW5 Anonsu. | |
8) | Dönüşüm Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW6 Anonsu. | |
9) | 3D Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW7 Anonsu. | |
10) | Harici Kütüphane Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW8 Anonsu. | |
11) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
12) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
13) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
14) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1 Algorithms for Visual Design - Kostas Terzidiz 2 Programming Interactivity - Joshua Noble 3 Making Things Talk - Tom Igoe 4 Learning Processing - Daniel Shiffman 5 Processing Creative Coding and Computational Art - Ira Greenberg 6 A Programming Handbook for Visual Designers and Artists - Casey Reas, Ben Fry |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 40 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 49 |
Final | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |