VCD4147 Computational DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4147 Hesaplamalı Tasarım Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler işlemsel tasarımın ve prosüdürel tasarım, algoritmik tasarım, veri görselleştirme ve kod-sanatı gibi etkileşimli medya alanlarının temellerini tanırlar. Kavramsal çalışmaların ve yazılımsal becerilerin geliştirilmesi sağlanır. Etkileşimli medyanın araştırmalarıyla öğrenciler tanışırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarım Problemlerinin algoritmik ve işlemsel olarak çözülebilmesi yetisini kazanırlar.
2) Bilgisayar Sanatlarında teorik ve pratik bilgiler edinirler.
3. Bilgisayar Programlamasında teorik ve pratik bilgiler edinirler.
4. Etkileşimli Tasarım çözümlerini geliştirebilmeyi öğrenirler.
5. Kavramsal, Eğlence ve Oyun projeleri geliştirebilirler.

Dersin İçeriği

1. İşlemsel Tasarım
2. Algoritmik Tasarım
3. Kod-Sanatı
4. Etkilşimli Ortam Tasarımı
5. Deneyim Tasarımı
6. Prosedürel Ses Tasarımı
7. Estetik & Hesaplama
8. Bilgisayar Sanatı Tarihi
9. Kod Temelleri
Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Hazırlama, Uygulama, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş. Öğrenciler kendilerini ve ilgi alanlarını sunarlar.
2) İşlemsel Tasarıma Giriş. İşlemsel Tasarım İlgi Alanları.
3) Bilgisayar Sanatı Tarihi. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW1 Anonsu.
4) Kod Sanatçıları. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW2 Anonsu.
5) Programlama Ortamı & Kod Temelleri. Processing ortamı ile tanışma. HW3 Anonsu.
6) Sınıf Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW4 Anonsu.
7) Dizi Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW5 Anonsu.
8) Dönüşüm Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW6 Anonsu.
9) 3D Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW7 Anonsu.
10) Harici Kütüphane Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW8 Anonsu.
11) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.
12) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.
13) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.
14) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1 Algorithms for Visual Design - Kostas Terzidiz
2 Programming Interactivity - Joshua Noble
3 Making Things Talk - Tom Igoe
4 Learning Processing - Daniel Shiffman
5 Processing Creative Coding and Computational Art - Ira Greenberg
6 A Programming Handbook for Visual Designers and Artists - Casey Reas, Ben Fry

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 49
Final 2 20
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 2
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek