REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4147 | Hesaplamalı Tasarım | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler işlemsel tasarımın ve prosüdürel tasarım, algoritmik tasarım, veri görselleştirme ve kod-sanatı gibi etkileşimli medya alanlarının temellerini tanırlar. Kavramsal çalışmaların ve yazılımsal becerilerin geliştirilmesi sağlanır. Etkileşimli medyanın araştırmalarıyla öğrenciler tanışırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Tasarım Problemlerinin algoritmik ve işlemsel olarak çözülebilmesi yetisini kazanırlar. 2) Bilgisayar Sanatlarında teorik ve pratik bilgiler edinirler. 3. Bilgisayar Programlamasında teorik ve pratik bilgiler edinirler. 4. Etkileşimli Tasarım çözümlerini geliştirebilmeyi öğrenirler. 5. Kavramsal, Eğlence ve Oyun projeleri geliştirebilirler. |
1. İşlemsel Tasarım 2. Algoritmik Tasarım 3. Kod-Sanatı 4. Etkilşimli Ortam Tasarımı 5. Deneyim Tasarımı 6. Prosedürel Ses Tasarımı 7. Estetik & Hesaplama 8. Bilgisayar Sanatı Tarihi 9. Kod Temelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş. Öğrenciler kendilerini ve ilgi alanlarını sunarlar. | |
2) | İşlemsel Tasarıma Giriş. İşlemsel Tasarım İlgi Alanları. | |
3) | Bilgisayar Sanatı Tarihi. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW1 Anonsu. | |
4) | Kod Sanatçıları. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW2 Anonsu. | |
5) | Programlama Ortamı & Kod Temelleri. Processing ortamı ile tanışma. HW3 Anonsu. | |
6) | Sınıf Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW4 Anonsu. | |
7) | Dizi Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW5 Anonsu. | |
8) | Dönüşüm Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW6 Anonsu. | |
9) | 3D Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW7 Anonsu. | |
10) | Harici Kütüphane Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW8 Anonsu. | |
11) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
12) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
13) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
14) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1 Algorithms for Visual Design - Kostas Terzidiz 2 Programming Interactivity - Joshua Noble 3 Making Things Talk - Tom Igoe 4 Learning Processing - Daniel Shiffman 5 Processing Creative Coding and Computational Art - Ira Greenberg 6 A Programming Handbook for Visual Designers and Artists - Casey Reas, Ben Fry |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 40 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 49 |
Final | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |