OYUN TASARIMI (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD5203 | Kullanıcı Arayüz Tasarımı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Students will gain an understanding on user interface design which is a part of user experience design. They will inspect the production process as well as learn about several well-known methodologies regarding user interface design. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Kullanıcı Deneyimi kavramını öğrenecek, - Deneyim tasarımı yaklaşımları ile tasarımlar yapmayı becerebilecek, - Üretim süreçlerini kavrayarak, teorik bilgi çerçevesinde arayüz tasarım süreçlerine hakim olacak, - Arayüz tasarımını öğrenerek, güncel uygulamalar geliştirebileceklerdir. |
Kurs, senkron ve asenkron derslerin ve aktivitelerin bir karışımı olarak çevrimiçi olarak yapılandırılmıştır. Dersler öncelikle haftalık olarak önceden kaydedilmiş videolar olarak sunulacaktır. Senkron çevrimiçi sınıflar öğrenci sunumları ve tartışmaları için planlanmıştır. Öğrencilerin görsel tasarım konusunda önceden bilgi ve deneyim sahibi olmaları beklenmemektedir. Öğretim Yöntemleri: Ders, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Projeler, Okumalar, Tartışmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders: Dersin İçeriği ve Müfredat | |
2) | Ders: Gündelik Nesnelerin Tasarımı | Ödev: Yeterlilikleri gösterenlerle çizme |
3) | Ders: Apple İnsan Arayüzü Kılavuzu Temel İlkeleri Sınıf incelemesi: İmkânları gösterenlerle çizmek | Ödev: Tasarım ilkeleri için örnekler Bölüm I |
4) | Ders incelemesi: Tasarım ilkeleri için örnekler I | Ödev: Tasarım ilkeleri için örnekler verin Bölüm II |
5) | Ders: Görsel Tasarım Temelleri - Estetik Sınıf incelemesi: Tasarım ilkeleri için örnekler Bölüm II | Ödev: Oyunlarda ve Oyun Kullanıcı Arayüzlerinde Gestalt Yasaları |
6) | Ders: Tasarım Kalıpları | |
7) | Ders: Oyun Tasarımı için UCD Yöntemleri | |
8) | Ders: Etkileşim Modelleri ve Arayüzler - Bölüm I | Ödev: Oyun kullanıcı arayüzlerinin diegesis'lerine ilişkin örnekler bulun |
9) | Ders: Etkileşim Modelleri ve Arayüzler - Bölüm II Ders incelemesi: Oyun kullanıcı arayüzlerinin diegesis'lerine ilişkin örnekler bulun | Ödev: Schell'in altı ok modeline göre bir oyunu analiz edin |
10) | Ders: Prototipleme Ders incelemesi: Schell'in altı ok modeline göre bir oyunu analiz edin | Ödev: Dijital Oyun Prototipi |
11) | Konferans: Arayüz Tasarımında Yenilikler Ders incelemesi: Dijital Oyun Prototipi | |
12) | Ders incelemesi: Dijital Oyun Prototipi | Ödev: Grup Projesi - Eskiz Çalışması |
13) | Ders incelemesi: - Çizim | |
14) | Ders incelemesi: Kağıt Prototipler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Norman, D. (2002). Emotion & design: attractive things work better. interactions, 9(4), 36-42. Nielsen, J. (2012). Usability 101: Introduction to usability. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 10 |
Sunum | 7 | % 40 |
Projeler | 2 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 193 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İyi bir tasarım üretim süreci hakimiyetine sahip olmak | 5 |
2) | Oyunların kültürel etkileri ve sosyal yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
3) | Sektör ile akademinin bir arada kavranabilmesinin sağlanması | 2 |
4) | Küresel ölçekte oyun mecrasının, pazarlama amacıyla nasıl kullanıldığının anlaşılması (gelir modelleri) | 3 |
5) | Oyun tasarımı üretim süreçlerinde problem çözme ve çözüm yolları geliştirilmesi | 2 |
6) | Eleştirel bakış açısı kazanarak, oyunların değerlendirilmesi ve analizinin yapılması | 2 |
7) | Uygulamalı olarak proje ve ekip yönetiminin kavranması | 3 |
8) | Oyun tasarımının akademik anlamda incelenmesi ve genel anlamda oyun kültürünün sosyo-kültürel anlamda araştırılması | 3 |
9) | Oyun içerikli deneyim tasarımı, gündelik hayatta oyun kavramı ve oyunlaştırma alanlarına yönelik yeterlilik kazanımı | 3 |
10) | Disiplinlerarası yaklaşımla oyun tasarımının farklı kollarının ve üretim aşamalarının sorgulanması | 3 |