MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH5461 | Ulaştırma Olayları | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OKTAY ÖZCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yüksek Lisans seviyesinde momentum, ısı ve kütle transferi analizlerini öğreten bir derstir. Korunum denklemlerinin çıkarılmasıi ve sınır şartları detaylı olarak sunulur. Türbülans modellemesi incelenir. Momentum, ısı ve kütle transferi mekanizmaları açıklanır. Hidrodinamik, ısıl ve konsatrasyon sınır tabakaları incelenir. ANSYS Fluent kullanılarak basit geometriler için çözümler elde edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Momentum, ısı ve kütle transferini ve mekanizmalarını tanımla ve açıkla. 2) Korunum denklemlerini elde et ve basitleştir. 3) Taşınım mikroskobik ve makroskobik ölçekteki tanımlarını karşılaştırmalı olarak yap. 4) Basit mühendislik problemlerinde momentum and ısı transferi hesaplamaları yap. 5) Akışkan özeliklerinin momentum ve kütle transferine etkisini Reynolds, Nusselt ve diğer boyutsuz sayılar cinsinden belirle. 6) Dairesel bir boru içinde ve düz levha üzerindeki momentum, ısı ve kütle transferi problemlerinin çözümünü HAD (Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği) ile elde et. 7) Kütle transferi katsayısı ve yaratıcı mekanizmasını (itici kuvveti) açıkla. |
Korunum denklemleri ve sınır şartları, Bünye denklemleri, Viskozite ve momentum transferi mekanizması, Sınır tabaka akımları, Türbülans modellemesi, Isıl iletkenlik ve enerji taşınım mekanizması, Isıl sınır tabakalar, Difüzyon ve kütle transferi mekanizması, Konsantrasyon sınır tabakası, Basit geometrili taşınım problemlerinin sayısal çözümü. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akışkan gerilmeleri, Akı Yasaları | |
2) | Navier Stokes Denklemleri ve Sınır Şartları | |
3) | Sınır tabaka kavramı ve sınır tabaka denklemlerinin elde edilişi | |
4) | Türbülans, türbülanslı gerilmeler ve akılar | |
5) | Dairesel bir boruda tam gelişmiş laminar akım | |
6) | Dairesel bir boruda laminar tam gelişmiş hız ve sıcaklık profilleri | |
7) | Dairesel bir boruda türbülanslı tam gelişmiş hız ve sıcaklık profilleri | |
8) | Yıliçi Sınavı | |
9) | Benzerlik Çözümleri (Falkner-Skan) | |
10) | Düz bir levha üzerindeki laminar ısıl sınır tabaka | |
11) | Düz bir levha üzerindeki türbülanslı ısıl sınır tabaka | |
12) | Kütle transferi katsayısı ve itici gücü | |
13) | Düz bir levha üzerindeki türbülanslı ısıl sınır tabaka | |
14) | Kuruma, Yoğuşmalı soğutma |
Ders Notları / Kitaplar: | Convective Heat and Mass Transfer, William Kays, Michael Crawford, Bernhard Weigand, McGraw Hill, 2004, ISBN: 978-0-0712-3829-8 |
Diğer Kaynaklar: | Viscous Fluid Flow, Frank M. White, McGraw Hill, 2005, ISBN: 978-0-0712-4493-0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 7 | 105 |
Proje | 13 | 4 | 52 |
Toplam İş Yükü | 199 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mekatronik Mühendisliği konularında bilimsel araştırma yapma; bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerini ve akademik altyapısını kazanır. | |
2) | Mekatronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern yöntem ve teknikleri seçer uygular ve geliştirir. | |
3) | Mekatronik sistem, bileşen ve süreçlerin tasarımında yeni ve özgün fikir, yöntem ve çözümler geliştirir. | |
4) | Deney tasarlama, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, raporlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır. | |
5) | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme, ekip üyeleriyle etkin iletişim ve yardımlaşma ve disiplinler arası çalışma yapabilme becerilerini kazanır. | |
6) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisini; teknik yenilikleri ve terminolojiyi takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisini kazanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve aktarabilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
8) | Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
9) | İş hayatına yönelik proje organizasyonu ve yönetimi ve hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazanır. | |
10) | Evrensel ve toplumsal boyutlarda mekatronik mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre, güvenlik ve hukuksal etkileri üzerinde farkındalık kazanır. |