TLT2014 Kan ve İdrar AnalizleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT2014 Kan ve İdrar Analizleri Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. BESTENUR YALÇIN
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Laboratuvar
Dersin Amacı: Canlılarda sağlıklı haller dışında hastalıklarında moleküler temelini biyokimya araştırır. klinik biyokimyada idrar ve kan organizma sıvılarının normal ve patolojik hallerdeki değişiklik durumları önemlidir. Bu bilgilerin sunulması amacımızdır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler,
Kan ve idrar alınırken nelere dikkat edilmelidir,
Kan şekeri tayin metodları ve glukoz tolerans testinin yapılışını bilir.

Dersin İçeriği

Canlılarda sağlıklı haller dışında hastalıklarında moleküler temelini biyokimya araştırır. Hastalıkların teşhis ve tedavisini kolaylaştırmak için biyokimyasal tahlillere ihtiyaç duyulmaktadır. Bunun için klinik biyokimyada idrar ve kan organizma sıvılarının normal ve patolojik hallerdeki değişiklik durumları önemlidir. Bu bilgilerin sunulması amacımızdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Laboratuvar Organizasyonu ve Laboratuvar Kazaları Yok
2) Biyokimyasal Analizlerde Hata Kaynakları Yok
3) Kan Numunelerinin Alınışı ve Antikoagülanlar Yok
4) Kanın Bileşimi, İşlevleri ve Kan Sayım Yöntemleri Yok
5) Hematokrit ve Eritrosit Sedimentasyon Hızı Yok
6) Kanın Pıhtılaşması, Koagülasyon Faktörleri, D- Dimer, Protein - C, Protein - S, Antitrombin II, PT, aPTT, Fibrinojen, Fibrinojen Yıkım Ürünleri. Yok
7) Osmotik Frajilite, Hemoglobin Elektroforez Yok
8) Kan gazları, pH,Asit - Baz dengesi ve Bozukluklar Yok
9) Böbrek ve İdrar Biyokimyası -1
10) Böbrek ve İdrar Biyokimyası -2 Yok
11) Laboratuvar Analiz Sonuçlarını Etkileyen Faktörler Yok
12) Kalite Kontrolü Yok
13) Çözeltiler ve Konsantrasyon Kavramları Yok
14) Tampon Çözeltiler Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sağlık Bilimleri İçin Biyokimya, Doç.Dr.Serdal ÖĞÜT, Kongre Kitabevi, Klinik Biyokimya El Kitabı, Prof. Dr. İdris Mehmetoğlu, Nobel Tıp Kitabevi
https://www.mustafaaltinisik.org.uk/
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.