Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kan ve Kan Ürünleri Kanunu |
Yok |
2) |
Kan ve kan ürünleri yönetmeliği |
Yok |
3) |
Ulusal kan ve kan ürünleri rehberi |
Yok |
4) |
Bağışçı organizasyonu ve iletişim |
Yok |
5) |
Kan bankası donanımı |
Yok |
6) |
Kan bankası donanımı |
Yok |
7) |
Kan bankası personelinin görev ve sorumlulukları |
Yok |
8) |
Kan transfüzyonu |
Yok |
9) |
Sağlık Çalışanlarında Enfeksiyon Hastalıkları ve Korunma |
Yok |
10) |
Kan bağışçısı seçimi ve izlemi |
Yok |
11) |
Bağışçı seçimi ve bağışçı kazanım programları |
Yok |
12) |
Sürekli personel eğitimi |
Yok |
13) |
Kan ve kan bileşenlerinin hazırlanması, saklanması ve imhası-1
|
Yok |
14) |
Kan ve kan bileşenlerinin hazırlanması, saklanması ve imhası-2
|
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
|
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|