TLT2009 İş Sağlığı ve KaliteBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT2009 İş Sağlığı ve Kalite Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Laboratuvar
Dersin Amacı: Hastanelerde çalışan personelin hastane çalışma ortamında oluşabilecek tehlike ve riskler hakkında bilgi sahibi olmaları, çalışmaları sırasında iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunmak için güvenli davranış kabiliyetini kazanmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler
1) İş kazasının tanımını bilir. Meslek hastalıklarının tanımını bilir
2) İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili tanımları bilir.
3) İş Güvenliğinin organizasyonel yapısını bilir.
4) İş Güvenliği ile ilgili Kanun, Yönetmelik ve tüzükleri bilir.
5) Sağlık çalışanlarında görülen İnfeksiyon ve korunma yollarını bilir

Dersin İçeriği

İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili tanımlar ve kanun yönetmelik, tüzükler, Sağlık çalışanlarında görülen İnfeksiyon ve korunma yolları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş sağlığı ve güvenliği kavramı, tarihçesi, ilkeleri Yok
2) İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve çalışanların yasal hak ve sorumlulukları Yok
3) İşyeri ortamının fiziksel risk etkenleri Yok
4) İşyeri ortamının kimyasal risk etkenleri Yok
5) İşyeri ortamının biyolojik risk etkenleri Yok
6) İşyeri ortamının ergonomik risk etkenleri – Ergonomi Yok
7) İşyeri ortamının psiko-sosyal risk etkenleri Yok
8) Çalışanlarda risk grupları Yok
9) Risk yönetimi ve değerlendirmesi Yok
10) İş kazaları ve korunma Yok
11) Meslek hastalıkları Yok
12) Kişisel koruyucu donanımlar Yok
13) Sağlık ve güvenlik işaretleri Yok
14) OHSAS 18001 İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistem Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi, ed. Ferdi Tanır, Ankara, Akademisyen Kitabevi, 2016.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ödevler 1 14 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir.
2) Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur.
3) Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir.
4) Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir.
5) Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
6) Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir.
7) Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir.
8) Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular.
9) Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir.
11) Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak.
12) Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak.
13) Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak.
14) Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir.
15) Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
16) Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
17) Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.