ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT2009 | İş Sağlığı ve Kalite | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | Hastanelerde çalışan personelin hastane çalışma ortamında oluşabilecek tehlike ve riskler hakkında bilgi sahibi olmaları, çalışmaları sırasında iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunmak için güvenli davranış kabiliyetini kazanmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler 1) İş kazasının tanımını bilir. Meslek hastalıklarının tanımını bilir 2) İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili tanımları bilir. 3) İş Güvenliğinin organizasyonel yapısını bilir. 4) İş Güvenliği ile ilgili Kanun, Yönetmelik ve tüzükleri bilir. 5) Sağlık çalışanlarında görülen İnfeksiyon ve korunma yollarını bilir |
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili tanımlar ve kanun yönetmelik, tüzükler, Sağlık çalışanlarında görülen İnfeksiyon ve korunma yolları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş sağlığı ve güvenliği kavramı, tarihçesi, ilkeleri | Yok |
2) | İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve çalışanların yasal hak ve sorumlulukları | Yok |
3) | İşyeri ortamının fiziksel risk etkenleri | Yok |
4) | İşyeri ortamının kimyasal risk etkenleri | Yok |
5) | İşyeri ortamının biyolojik risk etkenleri | Yok |
6) | İşyeri ortamının ergonomik risk etkenleri – Ergonomi | Yok |
7) | İşyeri ortamının psiko-sosyal risk etkenleri | Yok |
8) | Çalışanlarda risk grupları | Yok |
9) | Risk yönetimi ve değerlendirmesi | Yok |
10) | İş kazaları ve korunma | Yok |
11) | Meslek hastalıkları | Yok |
12) | Kişisel koruyucu donanımlar | Yok |
13) | Sağlık ve güvenlik işaretleri | Yok |
14) | OHSAS 18001 İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistem | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi, ed. Ferdi Tanır, Ankara, Akademisyen Kitabevi, 2016. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 1 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 1 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 1 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 1 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 1 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 1 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |