TLT2007 İmmünoloji LaboratuvarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT2007 İmmünoloji Laboratuvarı Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Laboratuvar
Dersin Amacı: İnsan bağışıklık sisteminin çalışma prensiplerinin ve tıbbi laboratuvarlarda uygulanan serolojik testlerin tanıtım ve uygulama prensiplerinin öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Monoklonal antikor teknolojisini ve laboratuvarda uygulama alanlarını bilir.
2. Kemilüminesansın kullanıldığı alanları bilir ve biyoanalizörüyle çalışır.
3. FA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, laboratuvar sistemlerini kullanır.
4. RİA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, laboratuvar sistemlerini kullanır.
5. ELİSA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir,laboratuvar sistemlerini
kullanır.
6. İmmünolojik yöntemler hakkında temel bilgileri öğrennir ve temel manuel cihazları
kullanır.

Dersin İçeriği

ELİSA yöntem, RIA yöntem, IFA yöntem, Monoklonal antikor teknolojisi, Hücresel İmmünite

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bağışıklığın temel ilkeleri Yok
2) . Humoral İmmünite Yok
3) . Humoral İmmünite Yok
4) Aglütinasyona dayalı yöntemler Yok
5) Presipitasyona dayalı yöntemler Yok
6) ELİSA yöntem Yok
7) RIA yöntemi Yok
8) . IFA yöntem Yok
9) Monoklonal antikor teknolojisi Yok
10) Monoklonal antikor teknolojisi Yok
11) immün deneylerde kemilüminesans yöntem Yok
12) Flow sitometri yöntem Yok
13) ELİSA eğitimi I(Kit hazırlığı) ELİSA uygulaması I Yok
14) ELİSA eğitimi II (Washer kullanımı) ELİSA uygulaması II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık verilecektir.
Course contens will be delived weekly.
Diğer Kaynaklar: İnternet Internet

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ödevler 1 14 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek