ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT1002 | Hematoloji | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DİLEK ELMA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | İnsan vücudunda hematolojik sistem hücrelerinin işlevleri ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak, hematolojik komponentleri tanımak, temel hematoloji hastalıkları bilmek, laboratuvar özellklerini tanımlayabilmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler 1) Cross match tepkimesini bilmek ve uygulayabilmek 2) Kan bankacılığı komponentlerini bilmek 3) Trombositler özellikleri ile pıhtılaşma mekanizmasını bilmek ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak 4) Lökositler özellikleri ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak 5) Eritrositler özellikler ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak 6) Kanın genel özelliklerini bilmek |
Kan komponentleri, serum-plazma, eritrositler, lökositler ve trombositler, Hematolojik hastalıklar, kan bankacılığı , kan bankası ürünleri, Coss-match çalışmaları ve özellikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kan hücrelerinin kemik iliğinden yapımı | Yok |
2) | Kanın genel yapı ve özellikleri | Yok |
3) | Serum-plazma ve antikoagülanların genel özellikleri | Yok |
4) | Eritrositler ve özellikleri | Yok |
5) | Hemoglobin yapısı ve özellikleri | Yok |
6) | Lökositler ve özellikleri | Yok |
7) | RBC,, Hb ve WBC ile ilgili hastalıklar | Yok |
8) | Trombositler ve özellikleri | Yok |
9) | Pıhtılaşma Mekanizması | Yok |
10) | Trombositler ve pıhtılaşma mekanziması ile ilgili hastalıklar | Yok |
11) | Kan Bankacılığı (ürünleri, uygulamaları) | Yok |
12) | Kan Bankacılığı (klinik özellikler ve sorunlar) | Yok |
13) | Kanların çapraz karşılaştırılması (Cross Match) | Yok |
14) | Kanların çapraz karşılaştırılması (Cross Match) | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Ders notları haftalık olarak verilecektir. Weekly distributed by the course lecturer. 2-Hematoloji, sefer Gezer, AÖF Yayınları 1993 Klinik hematoloji ve immunoloji, Ekrem Müftüoğlu |
Diğer Kaynaklar: | 1)Bilgehan H. Özel Bakteriyoloji ve Bakteri Enfeksiyonları. 8th ed. Barış Yayınları Fakülteler Kitapevi: İzmir (1993) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 1 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 1 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 1 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 1 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 1 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 1 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |