TLT1002 HematolojiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT1002 Hematoloji Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DİLEK ELMA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Laboratuvar
Dersin Amacı: İnsan vücudunda hematolojik sistem hücrelerinin işlevleri ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak, hematolojik komponentleri tanımak, temel hematoloji hastalıkları bilmek, laboratuvar özellklerini tanımlayabilmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler
1) Cross match tepkimesini bilmek ve uygulayabilmek
2) Kan bankacılığı komponentlerini bilmek
3) Trombositler özellikleri ile pıhtılaşma mekanizmasını bilmek ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak
4) Lökositler özellikleri ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak
5) Eritrositler özellikler ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak
6) Kanın genel özelliklerini bilmek

Dersin İçeriği

Kan komponentleri, serum-plazma, eritrositler, lökositler ve trombositler, Hematolojik hastalıklar, kan bankacılığı , kan bankası ürünleri, Coss-match çalışmaları ve özellikleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kan hücrelerinin kemik iliğinden yapımı Yok
2) Kanın genel yapı ve özellikleri Yok
3) Serum-plazma ve antikoagülanların genel özellikleri Yok
4) Eritrositler ve özellikleri Yok
5) Hemoglobin yapısı ve özellikleri Yok
6) Lökositler ve özellikleri Yok
7) RBC,, Hb ve WBC ile ilgili hastalıklar Yok
8) Trombositler ve özellikleri Yok
9) Pıhtılaşma Mekanizması Yok
10) Trombositler ve pıhtılaşma mekanziması ile ilgili hastalıklar Yok
11) Kan Bankacılığı (ürünleri, uygulamaları) Yok
12) Kan Bankacılığı (klinik özellikler ve sorunlar) Yok
13) Kanların çapraz karşılaştırılması (Cross Match) Yok
14) Kanların çapraz karşılaştırılması (Cross Match) Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Weekly distributed by the course lecturer.
2-Hematoloji, sefer Gezer, AÖF Yayınları 1993
Klinik hematoloji ve immunoloji, Ekrem Müftüoğlu
Diğer Kaynaklar: 1)Bilgehan H. Özel Bakteriyoloji ve Bakteri Enfeksiyonları. 8th ed. Barış Yayınları Fakülteler Kitapevi: İzmir (1993)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 2 5 10
Ödevler 1 12 12
Küçük Sınavlar 1 5 5
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 1
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 1
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 1
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 1
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 1
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 1
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 1
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 1
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 1
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 1
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1