TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT1001 | Histoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FURKAN GÖZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | Genel hayvan hücresi ve hücrelerin biraraya gelerek oluşturdukları dokuların yapısının araştırılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler 1) Organlarda yapı ve işlevin nasıl bütünleştiğini anlayabilir 2) Normal ve hastalıklı doku ve hücreleri ayırabilir 3) Hayvanlardaki moleküller, hücreler ve dokular arasındaki ilişkinin incelenmesi 4) Normal hücrelerin ve dokuların histolojik tanım ve tarifini yapabilir. |
Genel hayvan hücresi. Organellerin ince yapısı. Mikroskopta görüntü, doku tesbiti ve boyanması. Hayvan dokuları: Epitel dokusu ve çeşitleri, Bağ dokusu ve çeşitleri, Kas dokusu ve çeşitleri, Sinir dokusu. Organ sistemleri: Sinir sistemi, Kan dokusu ve buna bağlı organ sistemleri, Lenfoid organlar, Sindirim sistemi, Endokrin sistem Boşaltım ve Solunum sistemleri, Erkek üreme sistemi, Dişi üreme sistemi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş ve Ders Tanıtımı, Hücre ve organellerin Yapısı | Yok |
2) | Histolojide Kullanılan Metodlar | Yok |
3) | Dokular ve Dokuların sınıflandırılması | Yok |
4) | Epitel Doku ve Çeşitleri | Yok |
5) | Bağ Dokusu | Yok |
6) | Kemik ve Kıkırdak Doku | Yok |
7) | Ara Sınav | Yok |
8) | Kas Doku ve Çeşitleri, Kan Doku | Yok |
9) | Sinir Doku | Yok |
10) | Sindirim Sistemi | Yok |
11) | Solunum Sistemi | Yok |
12) | Boşaltım Sistemi | Yok |
13) | Endokrin Sistem | Yok |
14) | Üreme Sistemi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1)Ders notları haftalık olarak verilecektir. Weekly distributed by the course lecturer. 2. Ross, M. H. (2014). Histoloji konu anlatımı ve atlas. Palme Yayınları. 3. Gartner, L. P. (2016). BRS : hücre biyolojisi ve histoloji. İstanbul Tıp. 3. Ders Notları. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ross, M. H. (2014). Histoloji konu anlatımı ve atlas. Palme Yayınları. 2. Gartner, L. P. (2016). BRS : hücre biyolojisi ve histoloji. İstanbul Tıp. 3. Ders Notları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 3 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
8) | Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygulayabilme | 3 |
9) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilme, preparatları hazırlayabilme, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 2 |
10) | Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilme, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlama | 2 |