DYZ2014 BiyolojiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DYZ2014 Biyoloji Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DİLEK ELMA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Diyaliz Merkezleri
Dersin Amacı: Öğrencilere, davranış bilimlerinin tarihsel gelişimi, metod ve yöntemleri, savunma mekanizmaları ve normal dışı davranışlar, kişilik teorileri ve tipleri, insan davranışlarının motivasyonu gibi bilgileri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1- Davranış bilimlerinin tarihi gelişimini ifade eder.
2- Davranış bilimlerinde metod ve yöntemleri açıklar.
3- Sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemini belirtir.


Dersin İçeriği

Bu ders; davranış bilimlerinin tarihi gelişimi ve kullanıldığı bazı alanlar, davranış bilimlerinde metod, davranış düzlemi statü ve rol davranışları,sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemi, kişilik ve davranış, savunma mekanizmaları ve normal dışı davranışlar, kişilik teorileri ve tipleri, bilinç altı kişilik özelliklerinin davranışsal yönleri ve kişiliğin değerlendirilmesi, insan davranışlarının motivasyonu gibi konuları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranış Bilimlerinin Tarihi Gelişimi Ve Kullanıldığı Bazı Alanlar
2) Davranış Bilimlerinde Metod
3) Davranış Düzlemi Statü ve Rol Davranışları
4) Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri Ve Önemi
5) Kişilik ve Davranış
6) 6) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Savunma mekanizmaları, Nevrotik davranışlar)
7) 7) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Psikozlar, psikosomatik rahatsızlıklar)
8) Kişilik Teorileri Ve Tipleri
9) Bilinç Altı Kişilik Özelliklerinin Davranışsal Yönleri Ve Kişiliğin Değerlendirilmesi
10) İnsan Davranışlarının Motivasyonu ( Motivasyonun tanımı ve anlamı, Motivasyonun benzer kavramlarla ilişkileri)
11) Motivasyon ve amaçlar, Motivasyon ve verimlilik-etkinlik
12) Motivasyon ve iş tatmini, Motivasyon ve moral
13) Motivasyon ve iş başarısı
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1- Arkonaç, S., Sosyal Psikoloji, Alfa Yayınevi, İstanbul Psikoloji, 1998
2- Anadolu Üniversitesi Yayınları, Davranış Bilimlerine Giriş, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 5 3 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,