DYZ2014 BiyolojiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DYZ2014 Biyoloji Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DİLEK ELMA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Diyaliz Merkezleri
Dersin Amacı: Öğrencilere, davranış bilimlerinin tarihsel gelişimi, metod ve yöntemleri, savunma mekanizmaları ve normal dışı davranışlar, kişilik teorileri ve tipleri, insan davranışlarının motivasyonu gibi bilgileri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1- Davranış bilimlerinin tarihi gelişimini ifade eder.
2- Davranış bilimlerinde metod ve yöntemleri açıklar.
3- Sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemini belirtir.


Dersin İçeriği

Bu ders; davranış bilimlerinin tarihi gelişimi ve kullanıldığı bazı alanlar, davranış bilimlerinde metod, davranış düzlemi statü ve rol davranışları,sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemi, kişilik ve davranış, savunma mekanizmaları ve normal dışı davranışlar, kişilik teorileri ve tipleri, bilinç altı kişilik özelliklerinin davranışsal yönleri ve kişiliğin değerlendirilmesi, insan davranışlarının motivasyonu gibi konuları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranış Bilimlerinin Tarihi Gelişimi Ve Kullanıldığı Bazı Alanlar
2) Davranış Bilimlerinde Metod
3) Davranış Düzlemi Statü ve Rol Davranışları
4) Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri Ve Önemi
5) Kişilik ve Davranış
6) 6) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Savunma mekanizmaları, Nevrotik davranışlar)
7) 7) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Psikozlar, psikosomatik rahatsızlıklar)
8) Kişilik Teorileri Ve Tipleri
9) Bilinç Altı Kişilik Özelliklerinin Davranışsal Yönleri Ve Kişiliğin Değerlendirilmesi
10) İnsan Davranışlarının Motivasyonu ( Motivasyonun tanımı ve anlamı, Motivasyonun benzer kavramlarla ilişkileri)
11) Motivasyon ve amaçlar, Motivasyon ve verimlilik-etkinlik
12) Motivasyon ve iş tatmini, Motivasyon ve moral
13) Motivasyon ve iş başarısı
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1- Arkonaç, S., Sosyal Psikoloji, Alfa Yayınevi, İstanbul Psikoloji, 1998
2- Anadolu Üniversitesi Yayınları, Davranış Bilimlerine Giriş, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 5 3 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.