Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders izlencesinin tanıtılması-Beslenmeye Giriş |
|
2) |
Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri
|
Yok |
3) |
Karbonhidratlar, posanın önemi |
Yok |
4) |
Lipitler, Kalp-Damar Hastalığındaki önemi
|
Yok |
5) |
Proteinler, Protein enerji malnütrisyonu
|
Yok |
6) |
Mineraller |
Yok |
7) |
Vitaminler |
Yok |
8) |
Besin Grupları
|
Yok |
9) |
Obezite ve antropometrik ölçümler |
Yok |
10) |
Özel Durumlarda Beslenme-1 (Gebelik-Emzirme)
|
Yok |
11) |
Özel Durumlarda Beslenme-2 (Çocukluk dönemlerine göre beslenme) |
Yok |
12) |
Özel Durumlarda Beslenme-3 (Yetişkin ve Yaşlı Beslenmesi) |
Yok |
13) |
Sıvı Dengesi |
Yok |
14) |
Böbrek yetmezliğinde beslenme |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |