İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ1004 | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERHAT CAN Dr. Öğr. Üyesi EZGİ YÜCEER ÇETİNER Öğ.Gör. AYŞE CEYLAN İLHAN Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN EMİR YÜZBAŞIOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz merkezleri |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları arasındaki farkı, sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamalarını, sterilizasyon yöntemlerini anlamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sterilizasyonu tanımlar. 2) Dezenfeksiyonu açıklar. |
Bu ders; sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları, fiziksel sterilizasyon yöntemleri, ısı ile sterilizasyon, nemli ısı ile sterilizasyon, kuru ısı ile sterilizasyon, filtrasyonla ve radyasyonla sterilizasyon, kimyasal sterilizasyon yöntemleri, dezenfeksiyon işlemi ve dezenfektanlara ait bilgiler içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları | |
2) | Hastane enfeksiyonları | |
3) | Merkezi sterilizasyon ünitesi | |
4) | Sterilizasyon uygulamaları-1 | |
5) | Sterilizasyon uygulamaları-2 | |
6) | Sterilizasyon uygulamaları-3 | |
7) | Steril Malzemenin Paketlenmesi | |
8) | Radyasyonla sterilizasyon | |
9) | Sterilizasyon Uygulamaları | |
10) | Dezenfeksiyon Uygulamaları-1 | |
11) | Dezenfeksiyon Uygulamaları-2 | |
12) | Dezenfektanlar | |
13) | Çevre ve çalışan sağlığı | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları, video ve online makale ve rehberler Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Rehberi Link: https://www.das.org.tr/kitaplar/DASRehber2019V10.pdf |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |