| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Toksikolojiye Giriş, Toksikoloji Hakkında Genel Bilgi |
Yok |
| 2) |
Toksikolojinin Tanımı ve Sınıflandırılması |
Yok |
| 3) |
Toksikasyon |
Yok |
| 4) |
Toksinlerin Etki Mekanizmaları I |
Yok |
| 5) |
Toksinlerin Etki Mekanizmaları II |
Yok |
| 6) |
Toksisite Testleri |
Yok |
| 7) |
Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları I |
Yok |
| 8) |
Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları II |
Yok |
| 9) |
Kontaminantlar I |
Yok |
| 10) |
Kontaminantlar II |
Yok |
| 11) |
Gıda Katkı Maddeleri I |
Yok |
| 12) |
Gıda Katkı Maddeleri II |
Yok |
| 13) |
Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular I |
Yok |
| 14) |
Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular II |
Yok |
| Ders Notları / Kitaplar: |
Altuğ, Tomris, 2003. Introduction to Toxicology and Food, CRC Press, New York, USA. |
| Diğer Kaynaklar: |
Vural N, Toksikoloji, Ankara Ü. Eczacılık Fak. Yay. No: 73, Ankara, 2005, 659 s.
Şanlı Y, Veteriner Klinik Toksikoloji, Medipres, Ankara, 2002, 808 s
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
| 2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
| 3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
|
| 4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
|
| 5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
| 6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
| 7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
| 8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
| 9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
| 10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
| 11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
| 12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|