TDS2013 Tıp KütüphaneciliğiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2013 Tıp Kütüphaneciliği Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DİLEK ELMA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Sağlık bilimleri kütüphanelerinde yapılan iş ve işlemler hakkında bilgili ve donanımlı işgücü yetiştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kütüphane türlerini ve faaliyetlerini bilir.
2. Kütüphane hizmetlerini kendi ifadeleriyle açıklar.
3. Klinik ve kanıta dayalı tıp kütüphaneciliği arasındaki farkı ayırt eder.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini kütüphanelerin tarihçesini ve kütüphanecilik tanımları, kütüphane türleri, tıp kütüphanelerinde bilgi kaynakları, klinik tıp kütüphaneciliği, kanıta dayalı tıp kütüphaneciliği gibi konulara ilişkin bilgiler oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kütüphanelerin Tarihçesi ve Genel Kütüphanecilik tanımları
2) Kütüphane Türleri ve Faaliyetleri
3) Kütüphane Hizmetleri
4) Kütüphane Teknik Hizmetler, Katalog oluşturma
5) Tıp Kütüphanelerinde Bilgi Kaynakları
6) Kütüphane Otomasyon Programları, Uygulamalı Anlatım, Kitap Katalog Künyesi Oluşturma
7) Klinik Tıp Kütüphaneciliği
8) Kanıta Dayalı Tıp Kütüphaneciliği
9) Araştırma Teknikleri, Veri Tabanları ve Medline
10) Kütüphanelerde Kullanılan Tıp Sınıflama Sistemleri
11) NLM (National Library of Medicine) Sınıflama Sistemi
12) Dewey Onlu Sınıflama Sistemi (Tıp Bölümü)
13) Türkiye’de Tıp Kütüphaneleri
14) Genel Değerlendirme ve Tıp Kütüphanesi Ziyareti

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: Tıbbi Dokümantasyon II, Ramazan Uçmaz, 2002

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.