Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kütüphanelerin Tarihçesi ve Genel Kütüphanecilik tanımları
|
|
2) |
Kütüphane Türleri ve Faaliyetleri
|
|
3) |
Kütüphane Hizmetleri
|
|
4) |
Kütüphane Teknik Hizmetler, Katalog oluşturma
|
|
5) |
Tıp Kütüphanelerinde Bilgi Kaynakları
|
|
6) |
Kütüphane Otomasyon Programları, Uygulamalı Anlatım, Kitap Katalog Künyesi Oluşturma
|
|
7) |
Klinik Tıp Kütüphaneciliği
|
|
8) |
Kanıta Dayalı Tıp Kütüphaneciliği
|
|
9) |
Araştırma Teknikleri, Veri Tabanları ve Medline
|
|
10) |
Kütüphanelerde Kullanılan Tıp Sınıflama Sistemleri
|
|
11) |
NLM (National Library of Medicine) Sınıflama Sistemi
|
|
12) |
Dewey Onlu Sınıflama Sistemi (Tıp Bölümü)
|
|
13) |
Türkiye’de Tıp Kütüphaneleri
|
|
14) |
Genel Değerlendirme ve Tıp Kütüphanesi Ziyareti |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. |
|
5) |
Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
Etkin ve verimli yönetme becerisi. |
|