IST2014 Perakendecilik YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2014 Perakendecilik Yönetimi Güz 1 2 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HACER HANDAN DEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu ders için bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Perakende Yönetimi için gerekli olan etkili methot ve stratejileri anlamak.
Perakende Yönetiminde kullanılan kaynak ve teknolojilerden nasıl yararlanılacağını anlamak.
Mağaza yeri seçimi, satış , ürün ve fiyatlandırma analizlerini anlamak.
Stratejik seviyede güncel perakende yönetimi konuları hakkında bilgi geliştirmek. Perakendenin, özellikle anahtar faaliyetleri ve ilişkilerin nasıl yürütüldüğünü anlamak.
Perakende teorisi ve araştırmasının uygulanması yoluyla yukarda bahsedilen noktalara akademik destek sağlamak.

Dersin İçeriği

1-Perakendecilik Yönetimine Giriş
2-Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri
3-Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak
4-Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek .
5-Lokasyon Seçimi
6-Kategori yönetiminin oluşturulması
7-Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci
8-VİZE
9-Perakende satın alma sistemlerini saptamak
10-Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
11-Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak.
12-Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik
13-Perakendeci işletmecilikte finansal strateji
14-Müşteri İlşkileri Yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Perakendecilik Yönetimine Giriş
2) Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri
3) Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak
4) Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek .
5) Lokasyon Seçimi
6) Kategori yönetiminin oluşturulması
7) Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci
8) ARA SINAV
9) Perakende satın alma sistemlerini saptamak
10) Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
11) Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak.
12) Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik
13) Perakendeci işletmecilikte finansal strateji
14) Müşteri İlşkileri Yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı,
Aydın, Kenan, 2010. ISBN:6051335131
Retailing Management, 8.Edition, Levy, Michael; Weitz, Barton A. 2012.
Perakende PazarlamaYönetimi
Yayıncı: Kendi Yayını 10
Ömer Baybars Tek ,Fatma Demirci Orel
2008 ISBN:9789944579100
Diğer Kaynaklar: Bulunmamaktadır. There is none.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.