PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DIS2008 | Uluslararası Finansman | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. CEM KARTAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Dış Ticaretin Finansman İşlemlerini Yapabilme. |
Dersin Amacı: | Öğrencilere döviz piyasaları, döviz riskinden korunma yolları, ithalat ve ihracatın finansmanı konularında bilgiler vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Uluslar Arası Finansal Piyasaları Takip Edebilme. 2. Dış Ticaretin Finansman İşlemlerini Yapabilme. 3. Dış Ticaretteki Teşvikleri Uygulayabilme. 4. İhracat Kredilerinin Avantajlarını Kavrayabilme. 5. İşletmede Mevcut Ve Muhtemel Finansal Problemleri Çözebilme. 6. Kurum İçinde Ve Dışında Finansal Açıdan Etkin İletişim Becerisi Kazanabilme. 7. Uluslar Arası Finansmanla İlgili Mevzuatı Takip Edebilme. 8. Risk Yönetiminin İş Hayatındaki Önemini Kavrayabilme. |
1. Döviz Piyasası. 2. Döviz Kuru Politikası. 3. Döviz İnterbank Piyasası. 4. Türev Piyasaların Özelikleri Ve Forward. 5. Opsiyon Piyasaları Ve Opsiyonlar. 6. Gelecek Piyasalar (Future). 7. Swap. 8. Ders tekrarı 9. İhracat Ve İthalatın Finansmanı İhracat Kredilerinin Diğer Ticari Kredilerden Farkı. 10. Eximbank Kredileri. 11. Alıcı Kredileri. 12. Finansal Kiralama-Leasing. 13. Faktoring ve Forfaiting Işleyişi, Menkulleştirme. 14. Franchising ve Işleyişi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Döviz Piyasası. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
2) | Döviz Kuru Politikası. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
3) | Döviz İnterbank Piyasası. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
4) | Türev Piyasaların Özelikleri Ve Forward. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
5) | Opsiyon Piyasaları Ve Opsiyonlar. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
6) | Gelecek Piyasalar (Future). | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
7) | Swap | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
8) | Ders tekrarı. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
9) | İhracat Ve İthalatın Finansmanı İhracat Kredilerinin Diğer Ticari Kredilerden Farkı | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
10) | Eximbank Kredileri. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
11) | Alıcı Kredileri. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
12) | Finansal Kiralama-Leasing. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
13) | Faktoring ve Forfaiting Işleyişi, Menkulleştirme. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
14) | Franchising ve Işleyişi. | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Uluslararası Finans, Prof. Dr.Halil Seyidoğlu. Dış Ticaret Finansmanı, Dr. Öztin Akgüç. |
Diğer Kaynaklar: | internet kaynakları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 3 | 1 | 3 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |