BVS2013 Bankalarda Kredi AnaliziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BVS2013 Bankalarda Kredi Analizi Güz
Bahar
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERAP GÖKSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: İşletmelerin temel ve ek mali tablolarına ait rakamsal bilgilerden yararlanarak finansal analiz, işletmenin mali yapısı hakkında yorum yapabilme ve kredi değerleme bilgi ve becerisine olunmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Finansal tablo analizini kavramsal olarak açıklayabilir.
2. Temel ve teknik analiz işlemlerini ve gerekliliklerini yorumlayabilir.
3. Mali analiz tekniklerini uygulayabilir.
4. Mali tablo sonuçlarını yorumlayabilir.
5. Finansal durum tespiti ve kredi değerlemesi yapabilir.

Dersin İçeriği

Finansal tablo analiz kavramları, Mali analiz teknikleri anlatılmakta, mali tablo yorumları ve kredi değerlemesi yapılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bankacılık finansal ürün ve hizmetleri.
1) Nakit akım tablosu ve uygulamaları.
2) 2001 yılı ve sonrası yaşanan bankacılık sektörü finansal krizleri sebep ve sonuçları.
3) Bankacılık sektörü kredi politikaları ve düzenlemeleri. Banka kredileri- Basel kriterleri.
4) Nakdi kredi türleri- TL, Döviz
5) Gayrinakdi kredi türleri
6) Finansal tablolar- Bilanço kalemleri, firma ziyareti sonrası kalemlerde yapılması gereken değişiklikler.
7) Finansal Tablolar-Gelir tablosu kalemleri, ziyaret sonrası kalemlerde yapılması gerekli değişiklikler.
8) Fon akım tablosu ve uygulamaları.
9) Nakit akım tablosu ve uygulamaları.
10) Kredi talebinin incelenmesi, kredilendirme için gerekli bilgi ve belgeler, teminatların belirlenmesi
11) Oran analizine ilişkin hesaplamalar.
12) Bilanço ve gelir tablosu kalemlerinde değişiklikler.
13) Uygulama : Kredi analiz raporu hazırlama, yorumlama ve kredi teminatları.
14) Kredi puanı hesaplama (SCORECARD).

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dr. Öztin Akgüç, Mali Tablolar Analizi, Avcıol Basın Yayın, 2013,
Adem Çabuk, Mali Tablolar Analizi, Ekin Kitabevi, 2013.
Diğer Kaynaklar: Güncel dergiler, yayınlar, Firma Değerleme Raporları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.