FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3967 | Kentsel Tasarım Teorisi | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | . |
Dersin Amacı: | Kentsel Tasarım Teorisi, öğrencilere kentsel tasarımdaki teorileri, kavramları, yöntemleri ve güncel konuları tanıtır. Günümüz kentsel tasarımı; mimarlık, planlama ve peyzaj mimarlığı mesleklerinin iş birliği sürecidir. Bu ders, güncel kentsel tasarım teorisini bu disiplinlerarası çerçevede tanımlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda, öğrenci aşağıdaki becerileri kazanmış olacaktır: 1. Farklı kültürler ve bireyleri karakterize eden çeşitli ihtiyaçları, değerleri, davranış normlarını, fiziksel yetenekleri ve sosyal ve mekansal örüntüleri ve bu çeşitliliğin kentsel tasarımcılar ve mimarların toplumsal rol ve sorumlulukları üzerindeki etkilerini anlama. 2. İnsan davranışı, doğal çevre ve yapılı çevre tasarımı arasındaki ilişkiyi anlama. 3. İlgili örneklerde bulunan temel ilkeleri inceleyip kavrama ve bu ilkelerin mimarlık ve kentsel tasarım projelerine nasıl dahil edileceği konusunda karar verme yeteneğine sahip olma. |
Ders ilk olarak kentsel tasarımdaki temel teoriler ve kavramlara genel bir bakış ve kentsel tasarımın evrimi ve çağdaş şehirlerdeki rolüne dair bir inceleme sunar. Ders, dönem boyunca Çağdaş Kentsel Tasarım Uygulamaları, İnsan Merkezli Kentsel Tasarım, Kentsel Alanlarda Çevre ve Davranış, Sürdürülebilir Kentsel Tasarım ve Kentsel Tasarım İlkeleri temalarına odaklanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi | . |
2) | Kentsel Tasarım Nedir? | |
3) | Kentsel Evrim | |
4) | Planlama Akımları | |
5) | Kent Formu Kuramları | |
6) | Kamusal Mekan | |
7) | Sürdürülebilirlik | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kırsal Kalkınma Yoluyla Kentsel Gelişim | |
10) | Afet ve Kent | |
11) | Tarihi Bahçeler | |
12) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | |
13) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | |
14) | Öğrenci Sunumları ve Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | . |
Diğer Kaynaklar: | • Lynch, K. (1960), The Image of The City, The MIT Press, Massachusetts, USA. • Alexander, C., Ishikawa, S., Silverstein, M., with Jacobson, M., Fiksdahl - King, I., Angel, S. (1977), A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction. • Lynch, K. (1981), Good City Form, The MIT Press, Massachusetts, USA. • Broadbent, G. (1990) Emerging Concepts in Urban Space Design. • Jacobs, J. (1993), The Death and Life of Great American Cities. • Jacobs, A. B. (1996), Great Streets. • Blakely, E. J., Snyder, M. G. (1997), Fortress America: Gated Communities in the United States. • Lang, J. (2005), Urban Design: A typology of Procedures and Products. Illustrated with over 50 Case Studies. • Gehl, J., Cities for People, Island Press, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |