BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3113 | Üç Boyutlu Modelleme | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. CAN PEKDEMİR Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | The aim of this course is to make an introduction to 3D modelling and computer animation world and to give a basic understanding of “how it works” in 3D animatio. Students will be informed about terms and techniques of 3D modelling and learn to use a 3D software. The relation of 3D modelling between sculpture, painting, architecture, computer games, cinema, music will also be explained in this course. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. To gain an understanding about virtual 3D environment. II. Practice skills of 3D modelling and texture mapping. III. Practice skills of basic animation in 3D environment. IV. Learn to use one of the industry standard 3D softwares. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Week : Introduction to 3D modelling (Basic concepts of 3D modelling and general information about softwares) | |
2) | 2.Week : Starting with 2d shapes | |
3) | 3.Week : Transforming to 3d meshes | |
4) | 4.Week : Polygon modelling 1(objects) | |
5) | 5.Week : Mid term 1 | |
6) | 6.Week : Polygon modelling 2(organic) | |
7) | 7.Week : Materials / Shaders | |
8) | 8.Week : Basic Mapping 1 | |
9) | 9.Week : Mapping 2 | |
10) | 10.Week : Mid Term 2 | |
11) | 11.Week : How to create a texture in Photoshop. | |
12) | 12.Week : Introduction to Animation (Basic concepts of 3D animation and general information about softwares) | |
13) | 13.Week : First Animation: Bouncing ball | |
14) | Review |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 11 | 60 |
Final | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |